چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
طرح «یار مهربان» در ایلام آغاز شد

آیین افتتاح طرح یار مهربان با محوریت آموزش و پرورش استان ایلام و با مشارکت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، همزمان با سراسر کشور آیین افتتاحیه طرح یار مهربان، با حضور علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش؛سمیه‌حیدری،مدیرکل کتابخانه های عمومی و نیز فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مدرسه ابتدایی شاهد شهید وحیدنیا مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام برگزار شد.

درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل برای اجرای طرح مذکور، اظهار داشت: وجود کتاب درباره موضوعات مختلف در مدرسه و نیز استفاده دانش آموزان از آنان همان چیزی است که آموزش و پرورش طرح‌های مختلفی را برای رسیدن به آن اجرا می‌کند، قطعاً استفاده دانش‌آموزان از کتاب و بالا رفتن سرانه مطالعه آنان باعث می شود در آینده خروجی های آموزش و پرورش دارای ویژگی‌هایی مانند تفکر خلاق، تفکرانتقادی، جهان‌بینی درست و ... باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: قطعاً باید زمینه را برای ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان به منظور کتابخوان کردن آنان ایجاد کرد، به همین دلیل نیز طرح یار مهربان دانش آموزان رابه سمتی پیش می‌برد که به راحتی می توانند ضمن دسترسی به کتب مختلف و متناسب سن آنان، با افکار و تجارب مثبتی آشنا شوند.

درویشی اجرای این طرح را در مدارس استان به فال نیک گرفت و گفت: ایجاد مقدمه و پیش‌زمینه به منظور بالابردن سرانه‌ی مطالعه و آشنایی هرچه بیشتردانش‌آموزان‌ایلامی‌با کتاب‌خوانی یکی از اهداف ما در آموزش و پرورش استان می‌باشد که به هرطریقی تلاش خواهیم کرد تا سهم خود را در این حرکت بزرگ به خوبی به سرانجام برسانیم.

در این مراسمحیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با استقبال از این طرح،گفت:آموزش و پرورش حرکت بنیادینی در زمینه کتابخوانی آغاز کرده است که اجرای صحیح و جدی آن تاثیر عمیقی بر اشتیاق کودکان و نوجوان به مطالعه خواهد داشت.

وی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی ضمن مشارکت در اجرای این طرح، و همکاری مستمر با آموزش و پرورش، به طرح های برتر خلاصی نویسی کتاب در هر مدرسه، جوایزی اهدا خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش مدرسهشاهد شهید وحیدنیا، گفت: مطالعه مستمر و اهدای کتاب به عنوان هدیه، دو مورد از توصیه های موکد شهید وحیدینا در وصیت نامه اش است و شما دانش آموزان مدرسه ای که مزین به نام این شهید بزرگوار است و شما یه عنوان رهروان وی، باید در زمینه توصیه های وی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه بسیار کوشا باشید و زمینه ساز گسترش کتابخوانی در جامعه باشید.

گفتنی است که در این مراسم، پس از افتتاح نمادین طرح در یکی از کلاس‌های مدرسه‌ی شهید وحیدنیا، تعدادی کتاب نیز توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به دانش آموزان اهدا شد.
 






برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها