سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کتابخانه سیار «پیک دانایی 8» افتتاح شد

آیین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 8» شهرستان مشهد با حضور فرماندار مشهد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در این مراسم با بیان اینکه هفته کتاب مختص به یک بازه زمانی نیست،افزود: ما باید هر روز را روز کتاب بدانیم، چرا که امروز بر خلاف گذشته امروز قدرت در اختیار دولتهایی است که می‌توانند تولید علم و دانش کنند و نسلی دانا و آگاه پرورش دهند. امروز قدرت صرف داشتن ابزار آلات جنگی نیست بلکه در علم و آگاهی خلاصه می شود برای همین است که با پدیده جنگ نرم مواجه شده‌ایم.
 
داوری تصریح کرد: امروز رسانه ای قوی تر، محکم تر و موثرتر از کتاب وجود ندارد. کتاب نه تنها یک رسانه بلکه مولفه ای است که برای دیگر رسانه ها همچون تلویزیون، رادیو و ... نیز تولید محتوا می کند.
 
وی ضمن عرض خسته نباشید به کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: باید سبک کار را تغییر دهیم.
 
محسن داوری بر تسهلگیری در دسترسی به کتاب تاکید کرد و گفت: وجود کتابخانه سیار نعمتی است که باعث ارائه خدمات کتابخانه ای در مناطق کم برخوردار و فاقد کتابخانه می شود. به عبارتی تغییر حالت کتابخانه راکد به سیار می تواند حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرعت بخشد.
 
وی در خصوص احداث کتابخانه در مناطق مختلف، ابراز کرد: نباید به دنبال اهدا و یا خرید زمین باشید، بلکه با استفاده از ظرفیت امکانی همچون مدارس و مساجد نیز می توان اقدام به احداث یک کتابخانه جدید کرد.
 
مشهد از نظر کتابخانه سیار جایگاه بالایی دارد 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: کتابخانه‌های سیار با مراجعه به دستکم 5 روستا در واقع کار 5 کتابخانه مستقر را انجام می‌دهد. امروز خراسان رضوی و به‌ویژه شهرستان مشهد در میان کلانشهرهای کشور در این حوزه از جایگاه بالایی برخوردار است.
 
وی از افتتاح 2 کتابخانه سیار در شهرستان مشهد و 3 کتابخانه سیار در دیگر شهرستانهای استان خبر داد. امروز یک بی‌قراری فرهنگی در جامعه ایجاد شده که می‌تواند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون معرفی کتاب و بالاخص کتاب‌های تاریخی رفع شود.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد، افتتاح این کتابخانه موجب افزایش آگاهی و دانایی در بخش رضویه شود.
 
محمدرضا بدیع‌زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان مشهد، اظهار امیدواری کرد با گسترش راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار گامی موثر در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای در جامعه برداشته شود.
 
به گزارش ایبنا؛ کتابخانه سیار «پیک دانایی 8» چهارمین کتابخانه سیار در سطح شهرستان مشهد است که در روستاهای بخش رضویه شهرستان اعم از سالار آباد، تپه سلام، جیم‌آباد، تنگلشور و آبروان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد. این کتابخانه دارای بالغ بر 2000 نسخه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها