سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
راوی «حوض خون» زندگینامه خودش را نوشت

کتاب «نعمت جان» نوشته صغری بُسطاک امدادگر و پرستار هشت سال دفاع مقدس، طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طی مراسمی از کتاب «نعمت جان» نوشته صغری بُسطاک امدادگر و پرستار بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس  رونمایی شد.

صغری بُسطاک اظهار کرد: تاکنون حدود ۹ هزار جلد از کتاب نعمت جان به چاپ و فروش رسیده و با استقبال بسیار خوبی از سوی هموطنان روبرو شده است.

وی گفت: موضوع کتاب در خصوص زندگینامه خودم از زمان قبل و بعد از انقلاب، ازدواج و فعالیت‌های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس است.

بُسطاک در خصوص کتاب حوض خون افزود: یکی از راویان این کتاب بنده بودم که در خصوص اتفاقات رختشورخانه مناطق جنگی و شستشوی لباس‌ها و پتوهای رزمندگان سخن گفته و این تجربیات در قالب کتاب حوض خون به چاپ رسید.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در خصوص کتاب نعمت جان، ابراز کرد: فعالیت‌های بسیاری در دفاع مقدس، قبل و پس از انقلاب داشتیم و با توجه به این تجربیات احساس وظیفه می کردم تا این اتفاقات را به نگارش در‌بیاورم و پس از ۳۰ سال توانستیم این کتاب را به چاپ برسانیم تا هموطنان از اتفاقات جنگ، فعالیت‌های صورت گرفته در بیمارستان شهید کلانتری در ایام جنگ و پس از انقلاب آشنا شوند‌.

وی در خصوص علت نامگذاری این کتاب، عنوان کرد: همسر بنده که جانباز قطع نخاعی است، در سال ۶۸ برای درمان به آلمان رفت و پایان نامه‌های بنده را نعمت جان خطاب می کرد که این باعث انتخاب موضوع و نام کتاب شد.


بُسطاک در خصوص دلیلش برای ازدواج با یک جانباز قطع نخاعی، مطرح کرد: در ۲۲ سالگی زمانی که قصد ازدواج با جوانی را داشتم او در جنگ به شهادت رسید و با مشاهده مجروحین و شهدایی که در هنگام کار در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک، عهدی با خدا بستم تا با جانبازی قطع نخاعی ازدواج کنم.

وی تاکید کرد: همسر بنده در سال ۶۰ در شکسته شدن حصر آبادان از گردن به پایین فلج شده و ویلچرنشین شد و ما در سال ۶۷ ازدواج کردیم و اینگونه به عهدی که با خدای خود بسته بودم، ماندم و تا به امروز در کنار هم زندگی می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها