سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
بیستمین اثر نیلوفر مالک با عنوان «انتقام» منتشر شد

«انتقام» رمانی با محوریت نوع مواجهه پیامبر گرامی اسلام با قاتل حضرت حمزه است که از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «انتقام» از مجموعه ۱۴ جلدی رمان‌های نوجوان است که به دبیری مصطفی خرامان در به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به زیور چاپ آراسته و روانه بازار کتاب شده است. در هر جلد از کتاب‌های این مجموعه به‌صورت غیرمستقیم داستان زندگی و یا ویژگی‌های بارز اخلاقی یکی از ائمه معصومین یا اصحاب ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رمان «انتقام» روایتگر داستان زندگی یک پسر نوجوان است که برادر بزرگترش که دانشجو است، ناخواسته مرتکب قتل و زندانی می‌شود و خانواده قاتل می‌خواهند او را قصاص کنند. این پسر با بررسی وسایل برادرش متوجه سرنخ‌هایی می‌شود که می‌تواند کمک کننده باشد و باعث نجات برادرش شود.

«نیلوفر مالک» در بیستمین کتاب خود، قلمش را روی خط یک حادثه گذاشته و در سیر روایی داستانی پرماجرا، هیجان‌انگیز، احساسی، پلیسی و غافلگیر کننده، مسئله صلح و سازش پیامبر و بخشش قاتل عمویش حضرت حمزه را به مخاطب نوجوان یادآوری می‌کند. در این اثر نویسنده سعی کرده به صورت غیر مستقیم با روایت اجرای یک گروه نمایشی در داستان، سبک و سیره برخورد ائمه معصومین با پدیده‌ای همچون قصاص را به نوجوانان نشان ‌دهد.

داستان دارای یک ریتم خوب و فرازها و فرودهای غافلگیرکننده است و با وقوع توطئه‌ها و حوادثی جذاب، خط قصه تا نقطه پایان تغییر می‌کند و خواننده در پایان کتاب با جریانی مواجه می‌شود که آن را پیش بینی نکرده است. این اثر در قطع رقعی، در ۱۳۶ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

نیلوفر مالک، نویسنده و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و از اساتید کانون ادبی بانوی فرهنگ است که پیش از این آثاری چون «زیر سایه آفتاب»، «رویای بعد از ظهر»، «دختر خاله‌ها»، «سقای تشنه لب»، «مثل یاوران امام حسین(ع)» و «محبت مادر» را به حوزه ادبیات عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها