دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
چاپ بیش از ۲ هزار کتاب از سوی نشر شاهد

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ابتدای تاسیس انتشارات شاهد در سال ۱۳۶۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۰۴ عنوان کتاب در زمینه ایثار و شهادت به چاپ رسیده است.

حیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۴ عنوان کتابی که از سوی انتشارات شاهد به چاپ رسیده حدود ۶۲ عنوان کتاب تجدید چاپ و ۳۵ عنوان کتاب جدید امسال منتشر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون نشر شاهد ۱۱۵ عنوان کتاب داستان و خاطره در حوزه ایثار و شهادت را برای گروه سنی بزرگسال، کودک و نوجوان به صورت کتاب صوتی تولید کرده است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، کتاب‌های ققنوس فاتح درباره زندگی شهید محسن وزوایی، راز درخت کاج درباره زندگی شهید زینب کمایی، برف می بارد گل سرخ درباره شهید دکتر مصطفی رستمی پور، مجموعه ۱۰ جلدی زنان آسمانی که در هر کتاب به زندگی نامه یک شهید زن پرداخته شده، مجموعه پنج جلدی ترکش های ولگرد در قالب داستان های طنز برای کودکان و نوجوانان، مجموعه پنج جلدی با عنوان حکایت سرداران برای گروه سنی کودک و نوجوان، کتاب گلین عروس سرخ پوش که درباره روستایی در کردستان به نام گلین است که بیشتر مردان آن روستا توسط کومله ها دستگیر و به شهادت رسیدند، مجموعه ۱۱ جلدی شهدای دولت که هر کتاب به یک شهید وزیر اختصاص دارد، کتاب داستان دختر میرزاعلی آقا برای گروه کودک و نوجوان و مجموعه ۱۵ جلدی قصه فرماندهان برای گروه سنی نوجوان برخی از کتاب های این انتشارات است که به کتاب صوتی تبدیل شده است.

نریمانی گفت: از سال ۱۳۶۸ تاکنون ۶۷ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت توسط نشر شاهد به زبان های انگلیسی، عربی، اردو، ترکی استانبولی و فرانسه ترجمه شده که از این تعداد ۲ عنوان کتاب راز درخت کاج و قفنوس فاتح، امسال به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ترجمه ۵۰ کتاب دیگر به زبان های مختلف از جمله عربی وانگلیسی در دستور کار نشر شاهد قرار دارد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: کتاب راز درخت کاج به چاپ بیستم و قفنوس فاتح به چاپ ۱۲ رسیده و قصه فرماندهان و مجموعه زنان آسمانی از کتاب های پرفروش این انتشارات است.

نریمانی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی از فردا ( دوشنبه ۳۰ آبانماه) همزمان با روز کتابخوانی بر روی سایت نوید شاهد قرار می گیرد، گفت: فردا کتاب های یک دریا افتادگی و پیمان خون در خبرگزاری تسنیم رونمایی می‌شود.

وی افزود: جلسه هم اندیشی با ناشران نیز روز دوشنبه در سالن جلسات سازمان بنیاد شهید برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها