شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی به میزبانی کانون تهران آغاز شد

مراسم گشایش بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این آیین صبح روز شنبه (۲۸ آبان ۱۴۰۱) با حضور ۷۸ قصه‌گو از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و گیلان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران در این آیین با اشاره به شعار جشنواره «قصه صدای زندگی است» گفت: برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی در کانون نشان از روند رو به رشد و بلوغ این حرکت ارزشمند دارد.

علی رشیدی‌نیا افزود: «قصه سفری است که کودکان را به سرزمین ناشناخته‌ها هدایت می‌کند و از طریق قصه‌گویی کودکان و نوجوانان با تجربه‌های دیگران آشنا می‌شوند.»

سرپرست کانون استان تهران با بیان این نکته که قصه‌گویی ابزاری مهم در تعلیم و تربیت و رشد کودک و نوجوان است، عنوان کرد: در جشنواره قصه‌گویی، باورهای مخاطب تقویت می‌شود و عزت‌نفس و اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد.

او در پایان خاطرنشان کرد: در بخش آیینی‌سنتی، پیوندهای عمیق با باورهای دینی و اعتقادات به کودک منتقل می‌شود و در حقیقت هر بخش از جشنواره دستاوردهای تامل برانگیز و ارزشمندی دارد.

پخش تیزر جشنواره و نماهنگی از فعالیت‌های کانون استان تهران برای برگزاری این جشنواره، از دیگر بخش‌های مراسم گشایش بود.

پس از این مراسم، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشور به صورت رسمی آغاز به کار کرد تا ۷۸ قصه‌گو، در بخش‌های ملی، آیینی‌سنتی و زبان اشاره به رقابت بپردازند.

این جشنواره روز ۳۰ آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها