شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کتاب «آثاری از استاد بهاری» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «آثاری از استاد بهاری» با پیش‌گفتار و نگارش موسیقی مهدی آذرسینا از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ استاد علی‌اصغر بهاری در 1284 در تهران به دنیا آمد. او اولین بار در خانه پدربزرگ باکمانچه آشنا شد. پدربزرگ بعد از دیدن اشتیاق او تمام زیروبم های کمانچه را به او آموخت. بعدها زیر نظر استاد رضا محجوبی به نواختن ویولن مشغول شد.
 
در ۲۷ سالگی به مشهد رفت و در آنجا با امکاناتی محدود کلاس تعلیم موسیقی دایر کرد. بعد از بازگشت به تهران برای همکاری و کمانچه نوازی به رادیو و سپس برای تعلیم به دانشگاه تهران دعوت شد. وی با زنده یادان صبا، عبادی، علی اکبرخان شهنازی، دوامی، اقبال و محمودی خوانساری همکاری کرده است. سال ۱۳۴۶ به دعوت رادیو فرانسه در سالن دولاویل به اجرای تکنوازی کمانچه برای بیش از سه هزار نفر پرداخت و بعد از آن در آلمان، انگلستان، ایتالیا، هلند و نیز آمریکا با اجرای خود اعتبار کمانچه را نزد جهانیان آشکار ساخت. سپس به تلویزیون رفت و بعد به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، رادیو و تلویزیون و نیز مکتب صبا درآمد. وی در ۱۳۷۴ از دنیا رفت.
 
چاپ دوم این کتاب در 45 صفحۀ پارتیسیون رحلی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 70.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها