شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
اشتباهاتی که در طول سفر نباید انجام دهید

 اگر اهل سیر و سفر باشید می‌دانید که علاوه بر مواردی که برای سفر لازم است انجام دهید، لیستی از کارها هم وجود دارد که برای بهبود کیفیت نباید انجام دهید! در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اگر اهل سیر و سفر باشید می‌دانید که علاوه بر مواردی که برای سفر لازم است انجام دهید، لیستی از کارها هم وجود دارد که برای بهبود کیفیت نباید انجام دهید! شاید با خود بگویید که سفر رفتن آنقدرها هم پیچیده نیست و نیازی نیست که خیلی سخت بگیریم. اما باید بدانید یک سفر شسته رفته و ایده آل با استفاده از ترفندها و مواردی میسر می‌شود که راهتان را روشن می‌کند.
 
بار خود را سنگین نکنید
بعد از خرید بلیط هواپیما آنلاین و چیدن مقدمات سفر، باور کنید که لازم نیست تمام لوازم شخصی و پوشاک و وسایلتان را با خود بار کنید و به مسافرت ببرید! اگر با خود صادق باشید متوجه خواهید شد که نیمی از وسایلی که داخل چمدان گذاشته‌اید اصلا به کارتان نمی‌‌آید و در آخر مسافرت همه را برمی‌گردانید. به این فکر کنید که به معنای واقعی کلمه لازم نیست که برای سه وعده صبح و ظهر و شب لباس جداگانه‌ای بپوشید.
به غیر از وزن سنگین مورد دیگری به نام شستشوی لباس وجود دارد که موقع بستن چمدان فکر آن جا را نمی‌کنید. شاید در سفری که در پیش دارید امکان شستشوی لباس را نداشته باشید و لباس‌های کثیف با لباس‌های تمیزی که نپوشیدید قاطی شود. البته این موضوع را نیز فراموش نکنید که مقدار بار مجاز در هر شرکت هواپیمایی با ایرلاین دیگر متفاوت است و اگر از میزان مجازش خارج شود مشمول جریمه خواهید شد.
 
 
 
اطلاعات کافی از مقصد داشته باشید
داشتن اطلاعات کافی از مقصد شاید برای سفرهای داخلی از اهمیت کمتری برخوردار باشد اما برای سفرهای خارجی اصلا شوخی بردار نیست. شدیدا نیاز است که هر گونه اطلاعاتی که درباره مقصد مورد نظرتان نمی‌دانید را از سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت کسب کنید و برنامه ریزی هوشمندانه‌ای داشته باشید. راجع به واحد پولی که باید در کشور مقصد خرج کنید، در مورد جاهای دیدنی رایگان و غیر رایگان آن اطلاعاتی به دست بیاورید، درباره رستوران‌ها و نوع طبخ غذاهای آنجا تحقیق کنید و در آخر راجع به هزینه هتل‌ها و اقامتگاه در شهر مقصد جستجو کنید و نظر کاربران را بخوانید.
 
چند مقصد را به طور همزمان برای سفر کوتاه انتخاب نکنید
فرض کنید یک هفته زمان دارید و می‌خواهید دور دنیا را بچرخید! اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم از هیچ کدام از شهرهای منتخبتان لذتی نبرده و فقط در حال جا به جایی هستید. سعی کنید واقع بین باشید و اگر برای دیدن تمام شهرهای مورد علاقتان سر از پا نمی‌شناسید بازدید از آن‌ها را در زمان‌های دیگر تقسیم کنید. زیرا این گونه هم در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اید هم از وقت و زمان خود بهترین استفاده را برده‌اید.
شاید بعضی شهرها در کنار هم باشند و عبور و مرور برایتان آسان رقم بخورد. در آن صورت می‌توانید چند روزی از سفر را مانند مارکوپولو جا به جا شوید. اما اگر قصد دیدن چند شهر با فاصله زیاد از هم را دارید فکرش را از سرتان بیرون کرده و سعی کنید در همان شهری که هستید برنامه ریزی هوشمندانه‌ای انجام دهید تا وقت خالی نداشته باشید. حالا اگر مجبور هستید که چند پرواز را در فاصله کوتاهی از یکدیگر انجام دهید به این نکته توجه کنید که در صورت تاخیر میان یکی از آن‌ها مانند دومینو از دیگر پروازهایتان عقب می‌مانید پس برای حل این مشکل سعی کنید فاصله مناسبی بین پروازهایتان قرار دهید. برای اجاره ویلا انلاین در مقاصد مورد نظر نیز می توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید.
 
 
درباره رومینگ تلفن همراه چه می‌دانید؟
تلفن همراه در این روزها یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی به شمار رفته و برای بعضی افراد مانند یکی از اعضای خانواده‌شان شده است. به همین دلیل لازم بود که درباره رومینگ تلفن همراه نیز اطلاعاتی را به شما بدهیم. خوب است بدانید که از زمانی که وارد کشور مقصد می‌شوید هزینه‌های برقراری ارتباط به نسبت کشور مبداتان دو یا سه برابر خواهد شد. پس سعی کنید برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف و بدون کاربرد، زمانی که داخل هواپیما هستید تلفن همراه خود را روی Airplane Mode (حالت هواپیما) قرار دهید و صرفا از دیگر برنامه‌های آن استفاده کنید.

در این صورت می‌توانید از طریق گزینه وای فای (wifi) در زمانی به هتل رسیدید با خانواده و عزیزان خود ارتباط برقرار کنید. از دیگر راه‌های دور زدن رومینگ خرید سیم کارت از کشور مقصد است که در فرودگاه موجود بوده و سریعا می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. سعی کنید قبل از رسیدن به مقصد اقامتگاه خود را از طریق سایت سفرمارکت رزرو کنید تا پس از اینکه شهر مورد نظرتان رسیدید برای استراحت مستقیم به طرف هتل بروید.
 
نداشتن بیمه مسافرتی اشتباه محض است
تصور کنید در حین سفر خدایی ناکرده دچار سانحه‌ای شدید که هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد. یا شاید این حادثه تقصیر شما نبوده و آن طرف شما که شاید شرکت هواپیمایی یا شرکت ریلی باشد باید هزینه این اتفاق را بپردازد. در این صورت اگر هنگام خرید بلیط یا شروع سفرتان اهمیتی برای بیمه مسافرتی قائل نشوید از جایی که فکرش را نمی‌کنید پشیمان خواهید شد! به همین خاطر حتما با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد، بیمه تا سقف چند ده هزار دلار یا یورو برای خودتان و همسفرانتان تهیه می‌کنید و دیگر لازم نیست که نگران باشید که چه اتفاق‌هایی قرار است برایتان پیش بیاید.

یا اینکه دیگر به این فکر نکنید که در صورت بروز مشکل شما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمانی را دارید یا خیر. اگر با تور گردشگری سفر خود را شروع کنید علاوه بر تعیین اقامتگاه و دیدن مشخصات تور می‌توانید از بیمه مسافرتی نیز برخوردار شوید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای هر قسمت از سفر نگران مواردی باشید که از آن مطلع نیستید یا تا به حال تجربه نکردید زیرا تور مسافرتی از تمام مراحل سفر آگاه بوده و نمی‌گذارد کمی و کاستی را در سفر متحمل شوید.
 
 
 
 
دور تاکسی‌ها را در کشور مقصد خط قرمز بکشید
درست از زمانی که پایتان را در کشور مبدا می‌گذارید هزینه‌های جانبی شروع می‌شود که هزینه تاکسی‌ها از سرسام‌ترین آن‌هاست. مخصوصا زمانی که متوجه شوند شما از اهالی آن شهر نیستید ممکن است هزینه بیشتری از شما بگیرند! بهترین راه برای ایجاد نشدن این مشکل این است که از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌ها و خطوط مترویی استفاده کنید. کشورهای پیشرفته‌ای که قصد سفر به آن جا را دارید در تمام نقاط گردشگری خود از خطوط مترو استفاده کرده‌اند و شما می‌توانید با خرید بلیط ارزان‌تر برای بازدید از مناطق دیدنی شهرها آماده شوید. اگر هم نیاز مبرم به گرفتن تاکسی پیدا کردید سعی کنید حتما قبل از سوار شدن پول خود را با واحد پول آن کشور معادل سازی کنید. به عنوان مثال اگر تومان را به جای دلار به راننده پرداخت کنید لازم است مقدار زیادتری به آن بدهید تا راضی شود این پول را از شما قبول کند. به همین ترتیب پولتان بیش از آن چیزی که باید، خرج خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها