سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران روشنی و آگاهی است

محمد‌صادق معتمدیان، در پیام تبریک هفته کتاب نوشت: «کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران روشنی و آگاهی است و قفل گنجینه گوهر آگاهی و تجربیات بشری به مدد کلید کتاب گشوده می‌شود.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی با صدور پیام روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.
 
در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران روشنی و آگاهی است. قفل گنجینه گوهر آگاهی و تجربیات بشری به مدد کلید کتاب گشوده می‌شود. کتاب، روایتگر قصه غصه‌ها و شادی‌ها و بیانگر توفیقات و ناکامی‌ها و شمع روشنگر مسیر نجات از وادی جهل و نادانی است. کتابخوانی راه شناخت علل ناکامی‌ها و فهم چگونگی رسیدن به کامیابی‌ها و موفقیت‌ها است.

کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بردارد. نقش کتاب در ارتباطات میان نسلی و میان فرهنگی نیز بسیار برجسته است به گونه‌ای که در گستره سرزمینی ایران و جهان ایرانی، هر آنچه به مفاهیم دینی، هویتی و فرهنگی توجه شده جملگی به مدد کتاب از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و زمانی که به نام پدیدآوران این محتوای غنی نظر می‌افکنیم در می‌یابیم که از اقوام گوناگون و جای جای این خاک پهناور در انتقال و تعالی این مهم، کوشش‌های کم‌نظیر انجام شده است.

اکنون که به برکت خون شهیدان این سرزمین و انفاس قدسی امام راحل و هدایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم تر و با عزمی راسخ‌تر بر می‌داریم، نیک می‌دانیم که برای خودسازی و شناخت بیش پیش از پیرامون، در روزگاری که دشمن کمر به تحریف واقعیت‌ها بسته، بی حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد و برای ایجاد آینده‌ای روشن برای نسل بعدی، کتاب‌های خوب، آگاهی و توانایی جوانان آینده‌ساز این سرزمین را افزایش داده و جامعه را به کمال و سعادت خواهد رساند.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به عزیزان کتابدار استان و نویسندگان، پدیدآورندگان و دست‌اندرکاران و تلاشگران کتاب و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می‌کوشند نیز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحبنظر در آذربایجان‌غربی باشیم.

محمدصادق معتمدیان
استاندار آذربایجان غربی
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها