چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۲ کشور معرفی شدند

آیین پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۲ کشور هم‌زمان با روز اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مراسم شامگاه روز سه‌شنبه (۲۴ آبان‌ماه)‌ در سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری با حضور مسئولان استانی، قصه‌گویان و همکاران کانون استان همراه با ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

منیره جعفری دبیر جشنواره و سرپرست کانون استان اصفهان در این برنامه ضمن خوشامدگویی به حاضران از همه عوامل اجرایی جشنواره که با تلاش شبانه‌روزی این زیبایی‌ها را خلق کردند تشکر و اظهار امیدواری کرد که به همه مهمان‌ها در شهر شهیدان، شهر علم و هنر خوش گذشته باشد.

وی افزود: این جشنواره‌ها سبب دوستی، محبت، هم‌دلی و شورآفرینی شود. همچنین قصه‌گویی به‌عنوان میراث ناملموس همیشه پابرجا بماند؛ چرا که بهترین ابزار تبیین مفاهیم دینی و اخلاقی است.

در بخش دیگری از این برنامه مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این‌که از کودکی عضو مرکز شماره ۲ کانون اصفهان بوده است اظهار کرد: اگر امروز مسئولیتی بر دوش دارم و نگاهم به حوزه فرهنگ و هنر است، مرهون مربیان کانون و قصه‌گویان آن است و حال باید کمک کنم که شهر من شهر قصه‌ها، شهر جشنواره‌های مهم ملی و بین‌المللی قصه‌گویی باشد.  

شاهمرادی ادامه داد: اصفهان اکسیر جادوی افسانه‌ها و فرهنگ ناملموس است و به‌عنوان شهر دوست‌دار کودک باید نشانه‌های قصه‌گویی در این شهر پر رنگ شود.

در ادامه اسامی برندگان با رای هیات داوران اعلام شد.

اسامی برگزیدگان:
هیات داوران بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۲ کشوری با حضور مهدی آرایی، محسن عظیمی‌پویا، فروهر معدنی، آتسا شاملو و وحیده نظری قصه‌گویان برگزیده را به این شرح اعلام کردند:

برگزیدگان بخش ملی بزرگسال: رتبه اول احمد عسگری با قصه «قولو قولو گیج قولو» از استان همدان، رتبه دوم منیره پورکریم با قصه «روباه طمع کار» از استان ایلام و رتبه سوم فهیمه حبیبی با قصه «سیب مال کیه» از استان اصفهان.
برگزیدگان بخش ملی نوجوان: زهرا جمشیدی با قصه «فرشته‌ای از آسمون» از استان کرمانشاه، شکیبا فرخی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از استان کرمانشاه و ترنم رازقی با قصه «پادشاه زورگو» از استان قم.
برگزیدگان بخش آیینی سنتی بزرگسال: رتبه اول سیدمهرداد کاووسی‌حسینی با قصه «رستم و اشکبوس» از استان همدان، رتبه دوم پوریا بازرگان با قصه «رستم و اسفندیار» از استان کرمانشاه و رتبه سوم آتنا بیات با قصه «کنیز آزاده» از استان مرکزی.
برگزیدگان بخش آیینی سنتی نوجوان: علیرضا متقی با قصه «ایثار و شهادت» از استان مرکزی، ایمان قاسمی با قصه «جنگ خیبر» از استان اصفهان و مشکات عباسیان با قصه «نقل بانو گشسب» از استان مرکزی.
برگزیده بخش زبان اشاره: غزل محمدنژاد با قصه «ننه کلاغ و روباه» از استان کرمانشاه.
شایستگان تقدیر بخش آیینی سنتی بزرگسال: مسعود شاهنگی با قصه «گردآفرید و سهراب» از استان اصفهان، فاطمه سلامی‌زاده با قصه «رستم و سهراب» از استان مرکزی.
شایستگان تقدیر بخش آیینی سنتی نوجوان: سوگند میرزایی با قصه «زال و سیمرغ» از استان کرمانشاه، سمانه اراکی با قصه «هفت خوان رستم» از استان همدان.
شایستگان تقدیر بخش ملی بزرگسال: مینا عسگری با قصه «گرگ آوازخوان» از استان کردستان، فائقه جمشیدیان با قصه «سنگ اول» از استان مرکزی، پرشنگ سنگین‌آبادی با قصه «پیرزن و گرگ» از استان کردستان.
شایستگان تقدیر بخش ملی نوجوان: آرزو نیک‌زاد با قصه «حکم ناحق» از استان اصفهان، آران احمدی با قصه «پسر کچل و خان ظالم» از استان کرمانشاه، فاطمه باقری با قصه «چرا دعوا می‌کنی» از استان مرکزی و امیر نخودیان با قصه «یک بار جستی ملخک» از استان اصفهان.
شایستگان تقدیر بخش زبان اشاره: فهیمه سلیمانی با قصه «مارمولک سبز» از استان قم.
بخش غیررقابتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها: محمود سلیمی با قصه «زبان حیوانات» از استان همدان، عباسعلی قرائتی با قصه «قناری خوش‌آواز» از استان اصفهان و صدیقه یعقوبی با قصه «پسته خام» از استان قم.

منطفه ۲ کشوری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۷۹ قصه‌گو از استان‌های ایلام، کردستان، همدان، کرمانشاه، قم، مرکزی و اصفهان در مدت سه روز از ۲۲ تا ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در اصفهان برگزار شد و ۱۳ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری‌ محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا در استان یزد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها