چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
عیدی هفته کتاب پایگاه نذر و اهدای کتاب فرهنگسرای اندیشه به زاهدان

همزمان با هفته کتاب، 1000 جلد کتاب جمع‌آوری شده در پایگاه نذر و اهدای کتاب فرهنگسرای اندیشه به کتابخانه شهر زاهدان ارسال شد تا در اختیار هم‌وطنان‌مان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پایگاه نذر و اهدای کتاب در فرهنگسرای اندیشه به فعالیت خود ادامه داده و پذیرای عموم شهروندان خیر است که کتاب‌های بدون استفاده خود را برای استفاده سایر هم‌وطنان در اختیار این پایگاه قرار می‌دهند.

در این برنامه، کتاب‌های شهروندان جمع‌آوری شده و برای استفاده در کتابخانه‌های مناطق محروم به سراسر کشور ارسال می‌شود. تاکنون و با همکاری مردم، خیرین و ناشران، بیش از 6 هزار جلد کتاب اهدایی طی 10 مرحله جمع‌آوری شده و به سراسر کشور ارسال شده است.

البته عمده متاطق هدف، استان‌هایی است که از نظر منابع کتابخانه‌ای ضعیف بوده و در فقر کتاب قرار دارند. جدیدترین فراخوان پایگاه نذر و اهدای کتاب با همراهی بسیار خوب شهروندان و خیرین همراه شد. در این مرحله، نزدیک به 1000 جلد کتاب در موضوعات مختلف ادبی، تاریخی، رمان، داستان کوتاه و ... جمع‌آوری شده و برای ارسال به کتابخانه‌های مناطق محروم آماده شد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، این کتاب‌ها در قالب یک بسته هدیه فرهنگی به کتابخانه‌ شهر زاهدان اهدا شد. حمیدرضا عابدی رئیس فرهنگی اجتماعی ورزشی کلانشهر زاهدان ضمن بازدید از فرهنگسرای اندیشه و پایگاه نذر کتاب این کتاب‌ها را تحویل گرفت. «نذر و اهدای کتاب» سنت حسنه‌ای است که از دیرباز وجود داشته و بسیاری از اهالی قلم و اندیشه بدان تأکید داشتند.

با این کار، یک گام مثبت فرهنگی در جهت ارتقای اندیشه و آگاهی برداشته شده و کتاب‌های جدید به دست کتابخوان‌ها می‌رسد. به‌ویژه کسانی که از نعمت یار مهربان، کمتر برخوردار بوده و به دلیل برخی محرومیت‌ها توان خرید آن را ندارند.

براساس این گزارش،‌ فراخوان جدید برای نذر و اهدای کتاب از سوی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود. در این فراخوان از ناشران، خیرین و عموم مردم دعوت می‌شود تا در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند. علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفردنیاکی ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88739770 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها