دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
میزبانی اصفهان از مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

رقابت‌های بخش منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری آیینی در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ باشگاه شماره ۳ فرهنگیان اصفهان از صبح روز ۲۲ آبان ۱۴۰۱ میزبان قصه‌گویان منطقه ۲ کانون کشور شامل استان‌های اصفهان، ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان است، رقابتی که با شعار «قصه، صدای زندگی است» تا روز ۲۴ آبان ادامه می‌یابد.

این رقابت با حضور ۷۹ برگزیده بخش استانی ۷ استان کشور به مدت ۳ روز ادامه پیدا می‌کند و در نهایت ۱۳ نفر برای شرکت در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره که شب یلدا در تهران برگزار می‌شود، برگزیده می‌شوند.
داوری رقابت‌های این منطقه را مهدی آرایی، محسن عظیمی‌پویا و فروهر معدنی بر عهده دارند.

باشگاه شماره ۳ فرهنگیان اصفهان محل برگزاری جشنواره در خیابان پروین اعتصامی، خیابان فجر ۳ واقع شده است؛ اما آیین پایانی شامگاه ۲۴ آبان در محل تالار حوزه هنری در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود.

این جشنواره در آستانه ۲۵ آبان «روز حماسه و ایثار مردم اصفهان» و تشییع پیکر پاک ۳۷۰ شهید والامقام دفاع مقدس در یک روز و اعزام باشکوه نیروهای مردمی در همان روز به جبهه‌های نبرد در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش در برپایی این رویداد فرهنگی، استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش، صداوسیمای و حوزه هنری استان اصفهان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می‌کنند.

گفتنی است علاوه بر اصفهان، به ترتیب شهرهای مشهد، اهواز، تهران و تبریز نیز تا روز ۳ آذر میزبان رقابت‌های ۴ جشنواره دیگر منطقه‌ای قصه‌گویی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها