شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کاشت ۱۰۰ نهال به نام مفاخر، نویسندگان و شهدای استان لرستان همزمان با هفته کتاب

اعظم روانشاد گفت: شاخص‌ترین برنامه سی‌اُمین دوره هفته کتاب در استان لرستان، آیین تجلیل از خادمان حوزه نشر استان است. همچنین در این هفته ۱۰۰ نهال به نام مفاخر، نویسندگان و شهدای استان در هفته کتاب کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، اعظم روانشاد؛ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این‌که ۲۳۰ برنامه برای اجرا در این هفته درنظر گرفته شده، بیان کرد: شاخص‌ترین برنامه سی‌اُمین دوره هفته کتاب، آیین تجلیل از خادمان حوزه نشر استان است که به‌غیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام دستگاه‌های فرهنگی این آیین را برگزار می‌کنند.
 
وی افزود: به مناسبت هفته کتاب، میز پاسخگویی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان لرستان در مصلی برپا شده است. همچنین در کنار برنامه بازدید از کتابفروشی‌ها، روز ۲۴ آبان‌ماه که روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» است نشستی با کنشگران و فعالان حوزه کتاب برگزار می‌شود. پویش کتابخوانی دانش‌آموزان و دانشجویان، همچنین پویش «دست‌نوشته‌ای به شهدای امنیت» از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب است. همچنین در این هفته ۱۰۰ نهال به نام مفاخر، نویسندگان و شهدای استان در هفته کتاب کاشته خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به برپایی ۱۲۰ میز کتاب در مراکز فرهنگی و دانشگاهی استان لرستان در هفته کتاب، گفت: سیاست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برای سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سواد رسانه‌ای با توجه به رویکر دولت در استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و مردمی کردن برنامه‌ها است؛ به همین منظور همایشی را ویژه اصحاب رسانه در استان برگزار می‌کنیم.
 
اعظم روانشاد در پایان با بیان این‌که برای ترویج امر فرهنگ کتابخوانی باید از قشر جریان‌ساز جامعه یعنی دانشجویان و دانش‌آموزان کمک بگیریم، اظهار کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بهانه‌ای برای مانور رسانه‌ای کتاب است. برنامه‌های مرتبط با کتاب باید مستمر و دائمی بوده و در طول سال جریان داشته باشد. در این خصوص نیز «سنگ نوشته» عنوان برنامه‌ای است که به‌صورت ماهانه با موضوعات متفاوت در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال اجرا است.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها