جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
جامعه‌ای که از کتاب فاصله بگیرد به بیراهه خواهد رفت

عباس بایرامی با بیان اینکه جامعه‌ای که از کتاب فاصله بگیرد، حتما به بیراهه خواهد رفت، گفت: در کشور ما با سابقه تمدنی و ریشه‌های فرهنگی عمیق، نامگذاری هفته‌ای با عنوان کتاب، یادآوراین موضوع است که کتاب جزئی از زندگی ما است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست. جامعه‌ای که از کتاب فاصله بگیرد، حتما به بیراهه خواهد رفت. آن‌هایی که با الهام از کتاب آسمانی و درس‌های زندگی‌ساز آن و همگام با علم روز دنیا پیش می‌روند، مسیر پیشرفت را برای خود و جامعه‌شان هموار می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما با سابقه تمدنی بزرگ و ریشه‌های فرهنگی عمیق، نامگذاری هفته‌ای با عنوان کتاب، یادآور این موضوع است که کتاب جزئی از زندگی ما است و اگر در این زمینه برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشیم، حتما بر قله‌های رفیع دنیا خواهیم نشست. در همه کشورهای دنیا در کنار بهره‌گیری از علم روز و به‌کارگیری خلاقیت، بخش مهمی از پیشرفت در گرو مطالعه و کتاب است. البته صرف خواندن کتاب سودی ندارد، بلکه عمل به خواندنی‌ها مهم است.

سردار بایرامی در ادامه با قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برای توجه به مقوله کتابخوانی در جامعه، گفت: سال گذشته برنامه‌های هفته کتاب، منظم‌تر و دقیق‌تر از دوره‌های پیشین برگزار شد و امیدواریم در این دوره هم شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی باشیم.
 
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان اظهار کرد: اگر هدف از برگزاری هفته کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، به‌ویژه ترغیب نسل جوان به کتابخوانی باشد، باید از این فرصت بهره بیشتری ببریم. سازمان ادبیات و تاریخ دفاع نیز در این هفته، برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در مرکز و شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آورد.

سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها