پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
اجرای زنگ کتاب در مدارس

هادی ربانی گفت: باید با برنامه‌هایی هدفمند فرهنگ کتابخوانی را در کودکان‌مان نهادینه کنیم که یکی از این ایده‌ها می‌تواند طراحی و اجرای زنگ کتاب در مدارس باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  هادی ربانی، کتاب‌شناس و مدیر بنیاد قم‌پژوهی، بیان کرد: به‌طور طبیعی برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌هایی مانند هفته کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مفید است، ولی نباید صرفا به این برنامه‌ها اکتفا کرد. به‌نظرم در چنین مناسبت‌هایی باید بیشترین بها را به جلسات آسیب‌شناسی اختصاص داد تا بتوان بر مبنای آنها به بهبود زیرساخت‌ها پرداخت. 
 
وی افزود: اگر فرهنگ کتابخوانی میان کودکان ایران‌زمین نهادینه شود، آینده ما درخشان خواهد بود. این امری ثابت شده است که اگر کودکانمان را با کتاب آشنا کنیم، دیگر از آن جدا نخواهند شد، چراکه عادت به کتابخوانی از دوران کودکی در انسان‌ها نهادینه می‌شود.
 
ربانی گفت: به‌نظرم یک ایده خوب می‌تواند طراحی و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس باشد. در این کلاس‌ها معلمان باید برای دانش‌آموزان کتاب بخوانند و تا می‌توانند به کتابخوانی خود جذابیت بدهند. 
 
نویسنده کتاب «کتابشناسی توصیفی آخوند خراسانی» اظهار کرد: شاید به دلیل سیطره فضای مجازی از حجم کتابخوانی کم شده باشد، چراکه دانش‌آموزان و دانشجویان برای یافتن پاسخی برای سوالاتشان به‌جای کتاب به فضای مجازی مراجعه می‌کنند. احساس می‌کنم که در این سال‌ها رسانه‌های عمومی و خبرگزاری‌ها کمتر به معرفی و تبلیغ کتاب می‌پردازند. در دهه‌های گذشته رسانه‌ها بیشتر و علمی‌تر به معرفی کتاب می‌پرداختند.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها