پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
اهدای ۱۲ هزار جلد کتاب به مدارس مناطق کم‌برخوردار همزمان با هفته کتاب

اسماعیل جهانگیری از اهدای ۱۲ هزار جلد کتاب به مدارس مناطق کم برخوردار در استان هرمزگان، همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اسماعیل جهانگیری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، درباره ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، بیان کرد: اهدای ۱۲ هزار جلد کتاب به مدارس مناطق کم‌برخوردار، روستاهای محروم، کتابخانه‌های عمومی، موسسات و مراکز فرهنگی و مروجان کتابخوانی در سراسر استان از برنامه‌های ویژه ما در استان هرمزگان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های استان هرمزگان همزمان با هفته کتاب افزود: نواختن زنگ کتاب در یکی از مدارس بندرعباس با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش، دیدار با پیشکسوتان و اهالی حوزه فرهنگ و ادب استان به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران مؤلف، برگزاری آیین رونمایی کتاب‌ در همه شهرستان‌های استان و برگزاری مراسم کتابگردی در کتابفروشی‌های با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان استانی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: همچنین همزمان با هفته کتاب، نمایشگاه کتاب و آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی و مجازی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای ترویج فرهنگ مطالعه، اجرای برنامه و اهدای کتاب به کودکان مناطق زلزله‌زده غرب استان هرمزگان، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی کتابخوانی و قصه‌گویی نیز برنامه‌های دیگری است که همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شوند. 
 
اسماعیل جهانگیری در پایان اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، برای هفته کتاب برنامه‌های مشترک فرهنگی برنامه‌ریزی کرده است. همچنین در این هفته از پوستر نخستین جشنوار کتابخوان استان هرمزگان که اختتامیه آن در آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها