سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
دوسالانه «نقد زرین» فراخوان داد

فراخوان دومین دوره دوسالانه «نقد زرین» به یاد استاد فقید عبدالحسین زرین‌کوب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن علمی نقد ادبی ایران و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری و حمایت شماری از انجمن‏‌های علمی مردم‌‏نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد جدید به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تالیف شده باشند، دومین دوره جایزه دوسالانه دکتر عبدالحسین زرین‌کوب را در اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌کنند.

 بر همین اساس، از عموم پژوهشگران دعوت می‌شود مقالات چاپ‏‌شده خود را که دارای شرایط شرکت در این فراخوان است، به دبیرخانۀ دائمی جایزه به نشانی jazarrinkub@gmail.com ارسال کنند.

مقالات چاپ‌‏شده در بازه زمانی سال‌‏های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر می‌توانند در این رویداد ادبی حضور داشته باشند.

زمان ارسال مقاله تا پایان روز ۱۵ دی ۱۴۰۱ خواهد بود و مقالات باید به صورت فایل PDF ارسال شوند.

شاخص‌های مقالات برتر شامل صورت‌بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‏‌ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینۀ نقد ادبی معاصر؛ بازخوانی نظریه‌‏های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛ معرفی نظریه‏‌های مغفول قدیم و جدید؛ برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‌‏فرهنگی و برون‏‌فرهنگی؛ پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‌‏ها، مفاهیم و کاربست آنها و  تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست است.

مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

داوری آثار نیز این‌گونه خواهد بود که مقالات برای ارزیابی به مجموع‌ه‏ای گسترده از پژوهشگران حوزه نقد ادبی در کارگروه‌‏های تخصصی تشکیل‌‏شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‏‌بندی، نامزدهای دریافت جایزه در هیات مدیره انجمن انتخاب و معرفی خواهند شد.

دبیر این رویداد علمی ادبی، ابراهیم خدایار، رییس انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، معاون علمی جایزه، سیدعلی، قاسم‌‏زاده، عضو هیات مدیره انجمن و استاد دانشگاه بین‏‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد، شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است.

نخستین دوره این جایزه در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد. برای این دوره و سایر دوره‌ها، انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشه انتقادی ملی نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همه نهادهای علمی ـ فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‌‏کند.

علاقه‏‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی  http://anjomannaghd.ir/  مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها