یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
ارسال  ۳۰۰ هزار نسخه کتاب کودک و نوجوان برای کتابخانه‌ها

اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور از آماده‌سازی ۲۴۰ عنوان کتاب در قالب ۳۰۱ هزار و ۱۸۴ نسخه کتاب کودک و نوجوان برای ارسال به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در ادامه اجرای طرح «انتخاب کتابدار» برای تأمین هدفمند منابع کتابخانه‌های عمومی، ۲۴۰ عنوان از ۶۳ ناشر در قالب ۳۰۱ هزار و ۱۸۴ نسخه کتاب پس از طی مراحل آماده‌سازی، در حال ارسال به کتابخانه‌های سراسر کشور هستند.
 
بنا بر اعلام اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌ها برای این مرحله از طرح «انتخاب کتابدار» اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است که ۲۵۶۲ کتابخانه در آن مشارکت کرده‌اند. بر این اساس به طور میانگین هر کتابخانه اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون ریال دریافت کرده و به طور متوسط ۱۱۷ نسخه کتاب به کتابخانه‌های مشارکت‌کننده در این طرح ارسال می‌شود.
 
بیشترین منابع منتخب کتابداران در این طرح که با محوریت آثار حوزه کودک و نوجوان تهیه شده، به ترتیب آثاری چون «عالیجناب مامان خانوم»، «اسم این کتاب راز است»، «خواهرم هیولا شده»، «پنج پادشاهی: مهاجمان آسمان و هیزم خیس» است.
 
منابع منتخب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، اصفهان و بوشهر آماده ارسال است و سایر استان‌ها نیز پس از آماده‌سازی، منابع مورد نظر را دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها