شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
تولید کاغذ چاپ و تحریر روند افزایشی گرفته است/تامین نشدن نقدینگی تولید را متوقف می‌کند

به‌گفته ‌مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران، درصورت تامین نشدن نقدینگی و تامین چوب برای این مجموعه، بیم این می‌رود که تولید کاغذ چاپ و تحریر متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، امید نیک‌نژاد، مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اشاره به مشکلات این مجموعه طی ماه‌های اخیر، گفت: مدت‌ها است به‌دنبال تأمین نقدينگی و تسهیلات برای ادامه روند تولید کاغذ و تامین چوب از محل طلب سازمان جنگل‌ها و کاهش تعرفه و تسهیل برخی اقلام وارداتی هستیم اما با وجود دستورات متعدد در این زمینه هنوز این امر محقق نشده است.
 
وی افزود: تولید کاغذ چاپ و تحریر بعد از مدت‌ها روند افزایشی گرفته و برای اولين‌بار در سال‌های اخیر به رقم ۴۵ هزار تن رسیده است.
 
نیک‌نژاد با بیان اینکه به تولید کاغذ نه به‌عنوان یک کالای سود ده بلکه یک کالای استراتژیک مورد تأکید نگاه می‌کنیم، عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی کارخانه‌‌های داخلی و مواد وارداتی مورد نیاز، کاغذهای تولیدی مجموعه هنوز به همان قیمت ثابت زیرقیمت بازار عرضه می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه منتظر واریز بخش دوم هزینه کاغذ تولیدی برای آموزش و پرورش هستیم، ادامه داد: در صورت زمان‌بر شدن واریز مبلغ فوق و عدم تامین نقدینگی، تولید با مشکل مواجه خواهد شد، اما با جان و دل و با وجود همه سختی‌ها و مشقات، بدون ریالی مساعدت، تولید کاغذ تحریر را به سقف ۴۵ هزارتن و با بهترین کیفیت رسانده‌ایم.
 
نیک‌نژاد یادآور شد: ما اکنون با بدهی‌های زیاد مانده از قبل تولید را به سامان رساندیم، در شرایط سختی به لحاظ نقدینگی و تامین چوب مورد نیاز به سر می‌بریم، هشدار می‌دهم و بیم آن دارم این دستاورد بزرگ که با دستِ خالی و با  تلاش همکارانم در کاغذ مازندران و تنها برای تحقق شعار ما می‌توانیم به وقوع پیوست، در‌صورت عدم حمایت لازم، دوباره به محاق رفته و حاصل این تلاش و خودباوری خاموش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها