پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
تاکید ایران بر گسترش ارتباط فرهنگی با آذربایجان

همزمان با نخستین روز از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آنار کریم‌اف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، بر تداوم و گسترش ارتباط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یاسر احمدوند، در این دیدار که قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت، از میزبانی جمهوری آذربایجان برای حضور ایران و سایر کشورها برای عرضه و معرفی نشر مکتوب در  هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام امکانات و توان برای گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تلاش می‌کند چرا که معتقدیم ارتباطات فرهنگی دو کشور را به هم نزدیک‌تر می‌کند و سایر روابط اقتصادی، سیاسی و غیره را تقویت و گسترش می‌دهد. 

 احمدوند همچنین بر استمرار و گسترش همکاری‌های دوجانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف فرهنگ تاکید کرد.

آنار کریم‌اف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور ایران در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو گفت: ایران و جمهوری آذربایجان پیوند عمیق فرهنگی دارند و نمایشگاه‌ کتاب باکو یکی از جلوه‌های بروز و ظهر این پیوند است و آمادگی داریم این روابط را در همه جوانب گسترش دهیم.

پیش از این در خرداد ماه امسال، وزیر  فرهنگ جمهوری آذربایجان ضمن حضور در ایران با محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  دیدار و درباره حضور ایران در نمایشگاه‌‌های کتاب جمهوری آذربایجان و سالانه شدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو گفت‌گو و تبادل نظر کردند.

 هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو از سیزدهم مهرماه آغاز شده و تا هفدهم مهر ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو به معرفی بیش از 300 عنوان کتاب شاخص در حوزه‌های ادبیات، کودک و نوجوان، داستان، شعر، ایران‌شناسی، هنر و گردشگری می‌پردازد.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها