چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
اجرای ۱۶۲ ویژه‌برنامه در کانون‌های پرورش فکری لرستان

مدیرکل کانون لرستان در نشست خبری به‌مناسبت هفته کودک گفت: بیش از 162 ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی و اسلامی در هفته ملی کودک در همه مراکز استان با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون لرستان برنامه‌های هفته ملی کودک در استان لرستان را تشریح کرد.

مدیرکل کانون لرستان با بیان اینکه هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از شنبه ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز می‌شود و تا روز جمعه ۲۲ مهر ادامه دارد، افزود: مطابق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است در این هفته برنامه‌های گسترده‌ای در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان با مشارکت سایر نهادها و هم‌افزایی با تمام دستگاه‌ها اجرا شود. 

محمدی با اشاره به محدود شدن برنامه‌های هفته ملی کودک در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا گفت: امسال همه مراکز ثابت و سیار استان با همه ظرفیت‌های موجود، ویژه‌برنامه‌های متنوعی با محوریت «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» با حضور کودکان ونوجوانان و خانواده‌ها را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: بیش از 162 ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی و اسلامی در هفته ملی کودک در همه مراکز استان برگزار خواهد شد و کودکان در سراسر استان می‌توانند از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با مراجعه به مراکز کانون، از این برنامه‌ های متنوع بهره‌‌‌مند شوند.

محمدی گفت: عضویت رایگان در روز 16 مهر، ویژه‌برنامه «به کودکی سلام» جشن آغاز هفته ملی کودک با حضور حداکثری اعضا و دانش‌آموزان در همه مراکز، دیدار کودکان با مسئولان و چهره‌های شاخص در مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار اعضا با مسئولین ارشد استان، اجرای نمایش شاد در خرم‌آباد، الشتر و بروجرد، برپایی ایستگاه نقاشی و سفال، برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای اعضا و مربیان در مراکز، آفرینش‌های ادبی «صبحی با واژه‌ها» ویژه‌برنامه نشست‌های شاعرانه، نشست با حضور شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان و کودکان شاعر و نویسنده، مراکز «صبحی با حافظ» نشست شاعرانه، شعرخوانی اعضا از اشعار حافظ ازجمله برنامه‌های کانون استان لرستان هستند.

محمدی گفت: مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی لرستان در روز 20 مهرماه با حضور راه‌یافتگان به این مرحله برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان افزود: 27 مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها