دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
«پری خاطره‌ها» به کتابفروشی‌ها رسید

پری خاطره‌ها کتابی با موضوع خاطرات دفاع مقدس از سوی واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران، به قلم کلرژوبرت و با تصویرگری عاطفه ملکی‌جو چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کلر ژوبرت، نویسنده نام آشنای کودک با استفاده از خاطرات حسین یزدی فرزند شهید علی‌عباس یزدی از رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم کتاب پری خاطره‌ها را برای گروه سنی کودک نوشته است. این نویسنده توانمند در این کتاب کودکان را در دنیای خیال با پری‌ها همراه و به جبهه می‌برد. در انتهای این کتاب نیز خلاصه‌ای از زندگی شهید علی‌عباس یزدی و تصویر شهید استفاده شده است.

شهید علی‌عباس یزدی متولد 1330 در روستای نیزار قم بود که در کودکی پدر را از دست داد. این شهید گرامی بعد از هجرت از روستا به قم به همراه مادر و برادر بزرگترش مدتی به شاگردی در نانوایی پرداخت. در سال 1355 با دخترخاله‌اش ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و یک پسر شدند. شهید یزدی در عملیات کربلای یک و در سال 1365 به شهادت رسید و فرزند چهارم ایشان بعد از شهادت پدر به دنیا آمد.
دکتر حسین یزدی اولین فرزند شهید راوی خاطرات این کتاب و دندانپزشک است.
 
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«یک روز صبح، پری خاطره‌ها به پری‌های کوچولو گفت: «آماده‌اید بچه‌ها؟ امروز دلم می‌خواهد بروید از رزمنده‌ها خاطره جمع کنید؛ آن‌هایی که وقتی دشمن حمله کرد رفتند با او بجنگند. «پری‌های کوچولو سر تکان دادند. ولی یکی‌شان اخمو شد و گفت: «من از جنگ خیلی بـدم می‌آید.»
پری خاطره‌ها با مهربانی گفــت: «من هم همین‌طور، پرینور جان. رزمنده‌ها هم جنگ را دوست نداشتند. ولی برای دفاع از کشورشان با دشمن جنگیدنـد، تا بچه‌ها باز هم بتوانند با خیال راحت بازی کنند»...»

کتاب «پری خاطره‌ها» به قلم «کلرژوبرت» و با تصویرگری «عاطفه ملکی‌جو» به تازگی در 28 صفحه و با قیمت 38000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها