چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در استانبول آغاز شد

نخستین دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه‌میانی، میانی و پیشرفته در اتحادیه نویسندگان ترکیه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، توسط وابستگی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در استانبول و همزمان با آغاز سال تحصیلی، نخستین دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه‌میانی، میانی و پیشرفته در اتحادیه نویسندگان ترکیه آغاز شد.

در ابتدای این دوره‌ها، فارسی آموزان ضمن معرفی خود، درباره هدف از آموزش زبان فارسی و زمینه‌های آشنایی با فرهنگ و زبان ایران صحبت می‌کنند.

 فراگیران در این دوره، در سطوح مختلف زبان فارسی را با استفاده از کتاب‌های گام اول‌، مینا، ایران‌شناسی، واژگان و منابع درسی تألیف شده بر اساس استاندارهای اعلام شده از سوی بنیاد سعدی در ۲۴ ساعت آموزشی طی دو برنامه فشرده و نیمه فشرده فرا خواهند گرفت.

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی با حضور تقریبی ۵۰ فارسی آموز از قشرهای مختلف جامعه ترکیه از جمله دانشجویان‌، استادان‌، کارمندان و هنرمندان برگزار می‌شود.

در این دوره‌ها سعی شده است تا با بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری جهت پخش اشعار فارسی و فیلم‌های ایرانی، بستر مناسب جهت آشنایی هر چه بیشتر فارسی‌آموزان با فرهنگ، زبان و تاریخ ایران اسلامی نیز فراهم شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها