دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
بینامتنیت در قصیده‌ مروارید سهروردی بررسی می‌شود

بیست‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «بینامتنیت در قصیده‌ی مروارید سریانی و قصه‌ی غربت غربی سهروردی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،  بیست‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی با عنوان «بینامتنیت در قصیده‌ مروارید سریانی و قصه‌ غربت غربی سهروردی» روز چهارشنبه ۶ مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

رساله قصه‌ غربت غربی یکی از حکایت‌های رمزی سهروردی است که داستان سیر و سلوک عرفانی نفس انسان را به تصویر می‌کشد. سالک قهرمان از نزد پدر در عالم شرق به سوی قیروان شهری در عالم غرب سفر می‌کند و گرفتار و زندانی می‌شود تا اینکه با نامه‌ای از سوی پدر سفر به شرق را آغاز می‌کند و پس از طی مراحلی سخت به مقصد می‌رسد. این حکایت شباهت‌های قابل توجه‌ای با یک حکایت رمزی سریانی به نام قصیده مروارید دارد که در این درس‌گفتار از منظر بینامتنیت به آنها پرداخته می‌شود.

نشست مورد اشاره روز چهارشنبه ۶ مهر از ساعت ۱۵ با سخنرانی رضا اسدپور همراه است. علاقه‌مندان می‌توانند این‌برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها