شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کتابخانه پارک شهر با حضور شاعران میزبان 40 شب شعر دفاع مقدسی

دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری 40 شب شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: شب شعر دفاع مقدس استان تهران در کتابخانه پارک شهر با حضور شاعران مطرح برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «نغمه مستشار نظامی» دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مشارکت این نهاد با بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: طبق توافق حاصل شده قرار است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هفته دفاع مقدس سال‌جاری محافل شب شعر دفاع مقدس را در استان‌های سراسر کشور برگزار کند. 

وی درباره جزئیات این رویداد مهم ادبی تصریح کرد: نشست‌های ادبی و شب شعر دفاع مقدس با مشارکت دبیران استانی کنگره شعر دفاع مقدس و دبیران محافل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود که این رویداد از امروز شنبه دوم مهرماه آغاز و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از حضور شاعران مطرح استان‌ها در محافل شب شعر دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: برگزیدگان دوره‌های پیشین کنگره شعر دفاع مقدس، راویان و رزمندگان و شخصیت‌های ادبی استان‌ها در این رویدادها حضور خواهند داشت. 

مستشار نظامی خاطرنشان کرد: شب شعر دفاع مقدس در استان‌های البرز و کردستان چهارشنبه 6 مهرماه و این رویداد در استان تهران روز شنبه 9 مهرماه برگزار خواهد شد و سایر استان‌ها نیز در طول هفته برنامه خواهند داشت.

وی درباره جزئیات این مراسم اظهار داشت: ما در نشست‌های شب شعر علاوه براینکه از شاعران جوان و پیشکسوت دعوت می‎کنیم تا در کنگره شرکت کنند، میزبان شعرخوانی این عزیزان و روایتگری رزمندگان دفاع مقدس و معرفی و رونمایی کتاب‌های دفاع مقدس خواهیم بود.

دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره تعداد شب شعرهای این رویداد تصریح کرد: برخی از استان‌های ما همانند استان اصفهان این مراسم را در تمام شهرستان‌های خود خواهند داشت لذا برگزاری شب شعر در هر استان به ظرفیت‌های آن استان مربوط می‌شود و حداقل در هر استان یک برنامه شب شعر برپا خواهد بود و در نهایت پیش‌بینی می‌کنیم در سطح کشور حدود 40 شب شعر دفاع مقدس را در این هفته برگزار کنیم.

مستشار نظامی درباره برنامه محوری این رویداد در تهران گفت: شب شعر محوری این رویداد شنبه 9 مهرماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر به دبیری عبدالرحیم سعیدی‌راد برگزار خواهد شد که در این مراسم پیش‌بینی بحث روایتگری و خاطره‌گویی توسط رزمندگان و شاعران را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها