شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کتاب شعر «نام این پرنده چیست؟» برای نوجوانان منتشر شد

«نام این پرنده چیست؟» عنوان تازه‌ترین اثر اکرم‌السادات هاشمی‌پور است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب ۲۸ صفحه‌ای مناسب گروه سنی نوجوانان بالای ۱۵ سال است و به برداشت از طبیعت و موضوع‌های مرتبط با آن می‌پردازد. همچنین تعدادی از شعرهای «نام این پرنده چیست؟» مضمونی عاشقانه دارد.
در این کتاب هدف از پرداختن به طبیعت، توجه بیشتر نوجوانان به محیط اطراف و پیرامون‌شان است.

کتاب «نام این پرنده چیست؟» شامل ۱۸ قطعه شعر شامل «جاده»، «زنگ‌ها»، «عبور»، «لحظه‌ها»، «نام این پرنده چیست؟»، «سیب‌ها»، «ابر بی‌قرار»، «آفتاب صبح زود»، «حرف‌ها»، «چرا»، «شال گردن»، «پرده‌های تیره»، «در سکوت»، «خورشید»، «کسی شبیه من»، «عطر خاک»، «رها» و «پدر» است.

تصویرگری جلد این کتاب را مجید فخارزاده و سمیرا فرجی مدیریت هنری آن را بر عهده داشته‌اند.

در شعر «نام این پرنده چیست؟» این کتاب می‌خوانیم: «نام این پرنده چیست؟/ این پرنده ساز نیست/ قمری و عقاب و یاکریم/ نه/ نه، کلاغ روی قله چنار نیست/ این پرنده‌ای که از مداد من/ بدون بال/ می‌پرد به سمت دشت‌های روشن خیال/ شعر نیست!؟»

این کتاب در قطع پالتویی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی http://digikanoon.ir/ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها