چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
فراخوان هم‌اندیشی «اقتباس در هنر و ادبیات کودک و نوجوان» منتشر شد

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران فراخوان همایش «اقتباس در هنر و ادبیات کودک و نوجوان» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، با همراهی دانشگاه شهید بهشتی، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، هم‌اندیشی اقتباس در هنر و ادبیات کودک و نوجوان را با هدف بررسی علمی روابط ادبیات کودکان با دیگر هنرها برگزار می‌کند.

‌پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را، حول محورهای مطالعاتیِ نظریه‌ها و رویکردهای نوین اقتباس در هنر و ادبیات کودک و نوجوان، ضرورت و نقش اقتباس در آفرینش‌های ادبی و هنری حوزه کودک و نوجوان، گونه‌ها و ژانرهای اقتباس در ادبیات کودک و نوجوان، اقتباس و ارتباطات فرهنگی در آثار کودک و نوجوان، مخاطب‌شناسی در آثار اقتباسی حوزه کودک و نوجوان، تحلیل الگوها و نمونه‌های مطلوب ملی و فراملی در آثار اقتباسی حوزه کودک و نوجوان، به دبیرخانه این هم‌اندیشی ارسال کنند. این همایش به دبیری علمی مریم جلالی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند چکیده‌مقالات خود را، تا ۲۵ مهر ۱۴۰۱، به نشانی رایانامه education@honar.ac.ir، ارسال کنند.

پس از داوری اولیه، چکیده‌مقالاتِ منتخب اعلام خواهد شد. مهلت ارسال اصل مقالات منتخب ۵آذر ۱۴۰۱ خواهد بود. همچنین، پس از داوری نهایی، عناوین مقالات برگزیده تا ۲۶ آذر ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. این هم‌اندیشی ۲۶ دی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مخاطبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه همایش، به نشانی خیابان نشانی تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، شناسه پستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، مراجعه کنند یا با شماره ۶۶۹۵۴۲۰۰ (داخلی ۱۱۳۲) تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها