چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
لزوم تعامل بین دستگاهی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با همراهی میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی استان به منظور توسعه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت دو دستگاه، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

راستخانه در این دیدار با بیان اینکه جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه همه دستگاه‌ها و مسئولان قرار گیرد، افزود: امروز اگر بخواهیم این جهاد را محقق کنیم باید با برنامه‌ریزی دقیق در راستای خنثی‌سازی اقدامات دشمنان نسبت به روشنگری اقدام شده و این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حسن نیت در عمل به وظایف سازمانی را از راه‌های عملیاتی شدن جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های حضور بیشتر مردم در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی بوده که به همین منظور به همه مناسبت‌های مذهبی و ملی، ویژه برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت بزرگی به‌ویژه در حوزه فرهنگی برخوردار بوده و از این‌رو در آینده نزدیک با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری که توسط کارشناسان دو دستگاه تدوین خواهد شد، از این ظرفیت بالا در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کلیه کتابخانه‌های عمومی استان استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد «مردم‌محور» در فعالیت‌ها و سطوح مختلف تبلیغات اسلامی لرستان، افزود: اساس همه امورات مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی باید مردم‌محور باشد. باید در حوزه فرهنگ دینی، فرهنگ بومی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی یک نهضت راه‌اندازی شود که توسط خود مردم باشد و اعتقاد ما بر این است که همه امورات زندگی جامعه اسلامی باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدرتی با ابراز خرسندی از همکاری با مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: این آمادگی در سازمان تبلیغات استان وجود داشته تا در بخش‌های مختلف با کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که همواره یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده، همکاری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها