سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
چهار بخش جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون تا پایان مهر تمدید شد

مهلت شرکت در چهار بخش بین‌المللی، برگزیده‌ها (غیررقابتی)، پادکست و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تا پایان مهر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فراخوان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیشتر در ماه مرداد منتشر و برای شرکت در بخش‌های مختلف این رویداد تا ۳۱ شهریور مهلت تعیین شده بود که این فرصت تا پایان مهر ۱۴۰۱ در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شعار جشنواره «قصه، صدای زندگی است» و محورهای موضوعی آن، امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) تعیین شده است.

بخش غیررقابتی با عنوان قصه‌گویی برگزیدگان شامل اجرای افتخاریِ ویژه برگزیدگانی است که در سطوح ملی و بین‌المللی (مرحله نهایی) جشنواره‌های قصه‌گویی پیشین کانون ۳ بار برگزیده شده‌اند.

قصه‌گویان این بخش باید در صورت اجرای قصه به زبان یا گویشی غیر از فارسی، ترجمه آن را به صورت مکتوب در اختیار گروه داوری قرار دهند و زمان قصه آنان بین ۸ تا ۲۰ دقیقه تعیین شده است.

در بخش «پادکست قصه‌گویی» نیز قصه‌گویان علاقه‌مند از سراسر کشور، قصه‌ای را به صورت صوتی و در قالب یک پادکست ارائه می‌کنند. زمان پادکست‌ها باید دست‌کم ۳ دقیقه و در نهایت ۳۰ دقیقه باشد.

بخش «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه» با عنوان «قصه زندگی من» برگزار می‌شود و قصه‌گو در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت می‌کند و همه گروه‌های سنی را شامل خواهد شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از دو بخش اصلی رقابتی شامل قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای (قصه زندگی من) و پادکست قصه‌گویی و بخش غیررقابتی با عنوان قصه‌گویی برگزیدگان و بخش‌ علمی شامل جستار، مقاله علمی، کتاب و پایان‌نامه/ رساله تشکیل شده است.

متن فراخوان کامل این جشنواره در سایت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به نشانی kpf.ir و kanoonnews.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
همچنین دبیرخانه‌ مرکزی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تهران با نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تلفن ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۶۳ آماده پاسخ‌گویی به سوال‌هاست.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها