سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
«به نام مادر» بعد از «بی‌نام پدر»

بعد از کتاب پرمخاطب و پرجایزه «بی‌نام پدر»، کتاب «به نام مادر»، اثر سیدمیثم موسویان نیز روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «به نام مادر» داستان زندگی پرماجرای خلبان شهید ابوالفضل مهدیار از شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است.

سرلشکر خلبان ابوالفضل مهدیار در 2 خرداد سال 1327 در شهر قم متولد شد. بعد از آموزش اولیه زبان انگلیسی و خلبانی در ایران، به کشور آمریکا اعزام شد و توانست به درجه آموزش پیشرفته هواپیما جنگنده برسد و در سال 1354 گواهینامه خلبانی شکاری بمب‌افکن جنگنده فانتوم را دریافت کند. وی در تابستان 1359 به دخالت در کودتای نوژه متهم شد و بعد از جلسات دادگاه حکم اعدام برای او صادر شد و بعد از متوجه شدن حکم خود به قاضی گفت: «اگر می‌خواهید من را اعدام کنید من را به جبهه ببرید و به عنوان سپر انسانی استفاده کنید یا مرا با بمب‌ها بر سر عراقی‌ها بریزید.» قاضی بعد از شنیدن سخنان او متأثر شد و پرونده را به امام خمینی (ره) واگذار کرد. امام خمینی با توجه به اینکه اسنادی در مورد مهدیار وجود نداشت، حکم آزادی مشروط او را صادر کردند.

کتاب «به نام مادر» به قلم سیدمیثم موسویان، نویسنده نام‌آشنای همدانی است که با رمان «بی‌نام پدر» توانست جوایز متعددی از جمله جایزه جلال و قلم زرین را دریافت کند.

این اثر که در 284 صفحه و به بهای 98 هزار تومان منتشر شده، هشتمین کتاب از واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران است که با مشارکت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تولید و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها