دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
مبانی نظری مطالعات کلمه ـ تصویر تدریس می‌شود

کارگاه «مبانی نظری مطالعات کلمه ـ تصویر» با تدریس مجید پروانه‌‌پور در پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کارگاه پژوهشی «مبانی نظری مطالعات کلمه ـ تصویر» را مجید پروانه‌پور، عضو هات علمی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر در چهار جلسه برگزار می‌کند.
مطالعات کلمه ـ تصویر در زمره حوزه‌های پژوهشی جوان است که با حوزه‌های گوناگون از جمله هنر، تاریخ‌ هنر، ادبیات، فلسفه و بلاغت پیوند دارد. گرچه از این حوزه پژوهشی عمدتاً با نام «مطالعات کلمه ـ تصویر» یاد می‌شود، رد پای آن را می‌توان زیر عناوین مشابهی چون نسبت شعر و نقاشی، نسبت زبان با تصویر، نسبت امر مکتوب با امر تصویری و نسبت بازنمایی کلامی با بازنمایی دیداری و دنبال کرد.

این سنت مطالعاتی، نخست در میان پژوهشگران آلمانی بود که به صورت متمرکز مورد توجه قرار گرفت، اما در قرن بیستم متفکرانی که به زبان فرانسه و انگلیسی قلم می‌زدند نیز وارد میدان شدند و به گسترش بیش از پیش این حوزه یاری رساندند.

کارگاه پژوهشی «مطالعات کلمه ـ تصویر» از 9 مهرماه  به مدت چهار جلسه، روزهای شنبه، ساعت 15 تا 17 به صورت حضوری و آنلاین در پژوهشکده هنر به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان امام خمینی. نبش کوچه شهید حسن سخنور. شماره ۲۹ برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها