یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
مقایسه قیمت سفرهای خارجی پرطرفدار

این روزها بازار سفرهای تابستانی داغ است و مردم به دنبال انتخاب بهترین تور تابستانی هستند، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این روزها بازار سفرهای تابستانی داغ است و مردم به دنبال انتخاب بهترین تور تابستانی هستند، در این میان اما مالدیو و استانبول اولین انتخاب ایرانیان برای سپری کردن تعطیلات تابستانی است. آن هایی به دنبال دور شدن از هیاهوی شهری هستند، آفتاب گرفتن در سواحل مالدیو را انتخاب می کنند، تازه عروس و دامادها هم برای ماه عسل به این بهشت استوایی می روند. اما افرادی که در کنار آرامش ساحل به دنبال دیدن جاذبه های تاریخی و خرید هستند، به استانبول می روند.

اما اگر هنوز نمی دانید به مالدیو بروید یا استانبول، این مطلب را از دست ندهید، در اینجا علاوه معرفی کلی این دو مقصد گردشگری قیمت تور مالدیو و قیمت تور استانبول را با هم مقایسه می کنیم.

سفر به استانبول چقدر هزینه دارد؟
ایرانیان برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارند و قیمت بلیط تهران-استانبول به علت فاصله کوتاه بین دو کشور ارزان است، به همین دلیل هم افرادی که به دنبال تعطیلات تابستانی همراه با دیدن جاذبه های تاریخی و استراحت کردن در ساحل هستند، استانبول را برای سفر انتخاب می کنند.
برای سفر به استانبول تورهای بسیاری وجود دارد، اگر انتخاب شما تور زمینی به استانبول باشد باید بین 35 تا 40 ساعت در مسیر باشید اما با انتخاب تورهوایی استانبول تنها 3 ساعت و 45 دقیقه در مسیر هستید.
قیمت هتل در هر دو تور هوایی و زمینی یکسان است و تاثیری بر قیمت آن ندارد، سفر به استانبول در بهار و تابستان کمی گران تر است، چرا که با فرارسیدن تعطیلات تابستانی در ایران و اروپا، استانبول میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود.
 


اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید، می توانید با جستجو در سایت علی بابا، تورهای لجظه آخری را با قیمتی مناسب بخرید. در تابستان 1401 می توانید با 10 میلیون تومان به استانبول بروید و در بهترین هتل ها اقامت کنید.

قیمت هتل های استانبول
 
هتل ۲ ستاره:  ۵۰ تا ۳۰۰ لیر
هتل ۳ ستاره:  ۷۰ تا ۶۰۰ لیر
هتل ۴ ستاره: ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لیر
هتل ۵ ستاره: از ۱۴۰ لیر به بالا

قیمت رستوران ها در استانبول
قیمت ها در تهران و استانبول تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، اما هزینه رستوران ها در استانبول ۲۰% ارزان تر از تهران است.
رستوران های ارزان: حدود 30 لیر
رستوران های متوسط: حدود 140 لیر (برای دو نفر)
رستوران های لوکس: حدود 300 لیر
فست فودهای زنجیره ای: حدود 25 لیر

قیمت بلیط مراکز تفریحی و گردشگری
مسجد ایاصوفیه: رایگان
مسجد آبی (سلطان احمد): رایگان
کاخ توپکاپی: ۴۰ لیر برای بلیت موزه + ۴۵ لیر برای بازدید از باقی بخش ها
آب انبار باسیلیکا: 15 لیر برای مسافران خارجی
کاخ دولمه باغچه: 90 لیر برای بازدید از همه قسمت ها
پارک آبی آکوامارین: ۳۰ تا ۴۵ لیر
پارک آبی دلفین: ۳۰ تا ۴۰ لیر
دلفیناریوم: ۶۰ تا ۴۵ لیر
آکواریوم استانبول: ۵۳ تا ۳۵ لیر
آکواریوم تورکوآ زو: ۱۳۰ لیر
حمام ترکی: از 15 لیرر
تورهای کشتی کروز در بسفر استانبول: ۱۲۰ تا ۲۴۰ لیر
 


حالا حدود قیمت تور استانبول و هزینه های مختلف آن را می دانید، می تواند برای سفر تابستانی خود به استانبول برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید. اما اگر انتخاب شما برای تابستان سفر به سواحل مالدیو است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سفر به مالدیو چقدر هزینه دارد؟
مدت ها است مالدیو انتخاب اول زوج های جوان برای گذراندن ماه عسل است و بسیاری از خانواده های ایرانی مشتاق هستند تا تعطیلات تابستانی خود را به آفتاب گرفتن در سواحل ماسه ای مالدیو با چشم انداز جنگل های استوایی بگذرانند.
برای سفر به مالدیو نیازی به دریافت ویزا پیش از سفر ندارید و می توانید ویزای فرودگاهی دریافت کرده و 30 روز رویایی را در جزایر مالدیو بگذرانید، اما بهترین روش سفر به مالدیو خریداری تور از سایت های معتبر و آژانس های گردشگری است.
این مطلب را هم  بخوانید: میزان بار مجاز در پروازهای داخلی
 


قیمت تور مالدیو
تور مالدیو از تورهای لوکس است و قیمت آن به عواملی چون مدت زمان اقامت، هتل محل اقامت و ... بستگی دارد، تور مالدیو شامل گشت و گذار در چند جزیره است، پس خیلی هم گران نیست.
با جستجوی تور مالدیو در علی بابا و انتخاب بازه زمانی سفر خود، می توانید انواع تورهای مالدیو را ببینید، بطور کلی تور مالدیو از قیمت 40 میلیون تومان شروع شده و گاهی به بیش از 100 میلیون تومان می رسد.
برای تخمین قیمت تور مالدیو و هزینه های سفر به این کشور، بیایید تعطیلات یک هفته ای را در نظر بگیریم، قرار است 8 روز و 7 شب را در مالدیو بگذرانیم و 2 شب را در هتل های روی آب معروف مالدیو بگدزانیم. در اینصورت قیمت های حدودی برای هر نفر به شرح زیر است:
بلیط رفت و برگشت هواپیما: 1000 دلار
محل اقامت: 3900 دلار
حمل و نقل: 200 دلار
جاذبه های گردشگری: 300 دلار
غذا و نوشیدنی: 200 دلار

بهتر است حدود 200 دلار برای خرج های پیش بینی نشده در هزیته های سفر مالدیو پیش بینی کنید، در اینصورت هزینه سفر یک هفته ای به مالدیو برای هر نفر 5800 دلار است.
البته این قیمت برای سفری لوکس است، شما می توانید در هتل های روی آب اقامت نکنید و هتل ریزورت های ارزان تری را برای اقامتتان انتخاب کنید. یکی دیگر از راه های کاهش هزینه این است که ورزش های آبی را بر اساس علاقه خود انتخاب کنید و اگر به غواصی علاقه ای ندارید آن را خط بزنید و اسنورکلینگ را امتحان کنید. هزینه های غواصی در مالدیو کمی گران است.

شاید قیمت تور مالدیو به نظرتان گران باشد اما با برنامه ریزی شخصی نمی توانید این هزینه را کاهش دهید، اما می توانید با سفر در ایام خاص یا خرید تورهای لحظه آخری، هزینه سفر خود را کاهش دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها