یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
موزه تاریخ کانون میزبان کودکان کار شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان گروهی از کودکان مرکز حمایتی هوران (کودکان کار) بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان گروهی از کودکان مرکز حمایتی هوران (کودکان کار) بود. که این کودکان در ابتدا از گذرگاه پیچ در پیچ و رمزگونه‌ تونل زمان عبور کرده و فارغ از هیاهو و دنیای بیرون دل به تاریخ سپردند و وارد فضای ساده و صمیمی سرداب شدند، مربی ضمن خوشامدگویی اطلاعاتی در مورد پیدایش تاریخ و زندگی انسان‌های نخستین به آنان داد و پس از آن کودکان وارد راهروی تاریخ شدند که به شکلی هدفمند فضاسازی شده تا ادوار مختلف تاریخ را به شکل دیداری به مخاطبان نشان دهد.

پس از آن در بخش بعدی وارد اتاق کُره شدند که با نورپردازی مهیج و معماری خاص اطلاعاتی درباره‌ علم ستاره‌شناسی و همچنین معرفی برخی ستاره‌شناسان ایرانی انجام شد و در بخش بعدی مخاطبان وارد سالن اصلی شدند که در این بخش با بهره‌گیری از ماکت‌ها، تابلوها، نمایش خلاق و غیره با تمدن‌های مختلف مانند تمدن ماد، ایلام، هخامنشی، اشکانی،ساسانی و معرفی دوره اسلامی آشنا شدند و در بخش پایانی برنامه داستانی از شاهنامه برایشان اجرا و نقل شد.

میهمانان با یادبودی ویژه از موزه تاریخ خداحافظی کردند. موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که در میدان شهدای تهران، ابتدای خیابان پیروزی واقع شده است.

درهای کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره به روی کودکان اقشار کم برخوردار و مخاطبانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند باز است و آن‌ها پای ثابت بسیاری از رویدادها و جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های کانون به مناسبت‌های مختلف هستند.

در این زمینه و در سراسر کشور یکی از برنامه‌های مراکز کانون دعوت از این کودکان برای حضور در ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک است که مهر هر سال برگزار می‌شود و از سوی دیگر مربیان کانون نیز با حضور در مراکز ارایه‌دهنده خدمات به این کودکان برای آن‌ها به اجرای برنامه و قصه‌گویی و کتاب‌خوانی می‌پردازند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها