یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
فراخوان جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» تمدید شد

فراخوان جشنواره ملی شعر کودک «بر بال امنیت» تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فراخوان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و اداره آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «شعرهای آموزشی، تبلیغی و پیشگیرانه مناسب برای مخاطب کودک» پیشتر همزمان با ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان منتشر شد.

این جشنواره با انگیزه ارتقاء دانش پیشگیرانه و مهارت‌های اجتماعی کودکان و دعوت غیرمستقیم از آنان برای مراقبت از تن، تبعیت از قوانین و ترویج فرهنگ قانون‌گرایی را دارد با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قریحه­ آفرینندگی و خلق آثار آموزشی و تبلیغی شعرای متعهد کشور، تولید اشعار ارزنده، خوش آهنگ، مفهومی، ماندگار آموزشی و تبلیغی و قابل بهره‌برداری در تولیدات هنری و چندرسانه‌ای و سوق دادن کودکان به فرهنگ نظم‌پذیری و رعایت قانون از طریق اشعار حرفه‌ای کودکانه با رویکرد پیشگیرانه برگزار می‌شود.

افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ شعر ارسال کند. همچنین ارسال شعر در تمامی قالب‌های شعری آزاد است و اشعار باید برای مخاطب کودک و نوجوان سروده شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره  پیشتر ۲۷ شهریور (روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار) اعلام شده بود که اکنون تا ۳۱ شهریور تمدید شده است. آیین پایانی جشنواره  ۲۵ مهر (همزمان با هفته فرماندهی انتظامی) برگزار و نتایج داوری اعلام و جایزه‌ها اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر «بر بال امنیت» می‌توانند از طریق مراجعه به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir و فراخوان و اطلاعات کامل این رویداد را مطالعه و با تکمیل فرم مربوطه و بارگذاری فایل اثر در این رویداد شرکت کنند. آثار  باید به‌صورت متن و در قالب فراخوان جشنواره ملی شعر کودک «بر بال امنیت»  word ارسال شود.

همچنین دبیرخانه جشنواره با شماره تماس ۰۲۱۸۱۸۲۳۷۰۹ (معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در روزهای اداری و در طول برگزاری جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۲ پاسخگوی سوال‌های علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها