یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کار ما به عنوان نویسنده، آهسته و پیوسته رفتن است

مهدی حجوانی، نویسنده کودک و نوجوان با حضور در جمع منتخبان رویداد ادبی «تهران به روایت دختران»، نوجوانان نوقلم را به آهسته و پیوسته نوشتن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مهدی حجوانی در دومین‌روز از برگزاری کارگاه‌های آموزشی رویداد «تهران به روایت دختران» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اگر هر کدام از شما تنها در روز یک صفحه بنویسد، یعنی ۳۶۵ روز را مکتوب کرده‌اید و این کار بزرگی است. ما در کارمان باید آهسته و پیوسته حرکت کنیم.

وی خلق فضای صمیمی را نقطه شروع و آغازین آثار ادبی دانست و تأکید کرد: ما باید به عنوان یک نویسنده، لذت خواندن و دانستن را در مخاطب ایجاد کنیم و برای این کار بهتر است اول از تجربه‌های خودمان بنویسیم.

این نویسنده تصریح کرد: بهترین فرصت برای نوشتن، خاطره‌مان در خانواده است. چون هر کدام از ما دنیای خاص خودمان را داریم و در عین تشابه به عنوان خواهر و برادر، تضادهای شخصیتی را هم داریم و هر کدام با سبک‌های مختلف روزگارمان را می‌گذرانیم.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاریخ از بالا به شهر و کشور نگاه می‌کند و مثل هواپیمایی است که به سرعت طی مسیر می‌کند؛ اما قصه‌نویس کسی است که در تاریخ به جزییات می‌پردازد. برای همین است که به این history و با آن story می‌گویند. بنابراین کسی که داستان یا خاطره می‌نویسد مثل کسی است که باید از هواپیما پیاده شود، راهی شهری و خیابان‌های آن شود، خود را به کوچه‌ای برساند، در خانه‌ای را بزند، از حیاط عبور کند و به اتاق‌ها سر بکشد.

مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» با محوریت «تهرانِ خانواده» به همت اداره‌ کل امور بانوان شهرداری تهران با همکاریِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با هدف شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیازهای دختران نوجوان این کلانشهر و خانواده‌های آنان و همچنین به منظور برنامه‌ریزی برای این گروه سنی در طرحی با عنوان «بورسیه نویسندگان نوجوان» در حال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها