شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
«ملودی برای آفریقا» رونمایی شد

 کتاب «ملودی برای آفریقا» و طرح جلد کتاب «ملودی برای فلسطین» با موضوع اندیشه‌های ضد استعماری و ضداستکباری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ملودی برای آفریقا» به همراه طرح جلد کتاب «ملودی برای فلسطین» با موضوع اندیشه‌های ضد استعماری و ضداستکباری، گذر قاره آفریقا از استعمار و برجسته‌سازی مبارزات ملت فلسطین علیه نژادپرستی رونمایی شد.

کتاب «ملودی به نام آفریقا» بخشی از یک طرح ضد استعماری و ضداستکباری بین‌قاره‌ای است که با مشارکت بیش از چند هزار نویسنده از کشورهای مختلف به‌صورت اثری جهانی به نگارش درآمده است و نماینده ایران در این طرح جهانی، مؤسسه پیام‌آوران صلح و تمدن (M.O.P) در حال همکاری با این طرح بین‌المللی پژوهشی است و این مؤسسه از دانشجویان نخبه اصفهانی تشکیل شده است.

در این پروژه بزرگ مجموعه آثار پژوهشی_ادبی در حوزه دیپلماسی عمومی باهدف بررسی و آگاه کردن جهانیان درباره صلح‌ستیزی و نژاد پرستی درگذشته و همچنین آپارتاید نوین به نگارش درمی‌آید.

این کتاب قبل از رونمایی در وزارت امور خارجه ایران، در سفارت آفریقای جنوبی در تهران و سپس در سفارت جمهوری اسلامی در «پرتوریا» رونمایی شده است؛ محوریت اصلی کتاب گذار قاره آفریقا از استعمار و برجسته‌سازی مبارزات علیه نژادپرستی و آپارتاید است که می‌تواند به‌عنوان الگویی خاص برای اتفاقات مشابه در دنیای کنونی علیه استعمار و استعمارگران باشد.
در مجموعه این آثار که جلد اول آن «ملودی به نام صلح» و جلد دوم آن «ملودی به نام آفریقا» به چاپ رسیده است، همچنین از قاب طرح جلد اثر بعدی این مجموعه با عنوان «ملودی به نام فلسطین» در راستای ظلم و آپارتاید جهانی علیه مردمان فلسطین رونمایی شد. این اثر قرار است با همکاری میلیونی هنرمندان و نویسندگان سراسر دنیا تنظیم و به‌زودی از نسخه ایرانی آن رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها