جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
امروز با یک سکوت طراحی شده برای مقابله با اجتماع عظیم اربعین مواجهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی تاکید کرد که دشمن برای بایکوت رسانه‌ای اربعین تلاش می‌کند و با یک سکوت طراحی شده برای مقابله با اجتماع عظیم اربعین مواجهیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه گذشته،24 شهریور در جمع زایران اربعین در کربلای معلی با تاکید بر تلاش دشمنان برای سکوت و بایکوت رسانه‌ای اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: هر شب جمعه در ایران در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستیم و امشب رزق ما شده در جمع آسمانیان و در جمع زایران خسته از مسیر حاضر باشیم.

وی ادامه داد: از عزیزان عراقی تشکر می‌کنیم که در ایام منتهی به اربعین با همه وجود از زوار پذیرایی کردند. این اتفاق در بین تحولاتی که با آن سر و کار داریم بی‌نظیر است.

اسماعیلی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اربعین گفت: اینجا مهمان و میزبان در خدمت، سبقت می‌گیرند، میزبان همه دارایی اش را در طبق اخلاص گذاشته، پیر و جوان و کودک همه در خدمت زایران هستند.این همایش بی‌نظیر چند ده میلیونی هر سال در این سرزمین اتفاق می‌افتد، اینجا تنها کمیت مطرح نیست، اتفاقا عظمت اربعین در کیفیتش است، قلم قاصر است و زبان عاجز است که عظمت این حماسه بزرگ را بنویسد و بگوید و خدا را شاکریم بر نعمت محبت اهل بیت (ع) و اینکه عمر و جوانی‌مان در این مسیر در حال طی‌‌شدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور نداشتن زوار ایرانی طی دو سال گذشته به دلیل کرونا گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان آمدند و حماسه آفریدند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت اهل بیت (ع) آفریدند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر باشیم وادامه داد: اربعین یک کلید واژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در ۱۱ محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، ۱۴۰۰ سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ ، این معجزه رخ دهد، این معجزه بسیار بزرگ است و اربعین به ظهور گره خواهد خورد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها