پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
جستجوی واژه «ایران» در اشعار «انوری ابیوردی»

برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت 16۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شبكه رادیویی ایران، این هفته پنجشنبه 24 شهریور، دكتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و ‌پژوهشگر زبان فارسی به بررسی و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «انوری ابیوردی» می‌پردازد.

سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: در برنامه این هفته محمدزاده استاد دانشگاه و‌ پژوهشگر زبان فارسی، علاوه بر بررسی و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «انوری ابیوردی» از پژوهش خود در مورد قدمت هزاران ساله ی ایران با ذکر مستندات و منابع سخن خواهد گفت.

صالحی ادامه داد: اوحدالدّین علی بن محمّد انوری معروف به انوری ابیوردی از دانشمندان و شاعران سده ۶ قمری در دوران سلجوقیان است. انوری ابیوردی، در قصیده، غزل و قطعه، شعر سروده است. او «عیون الحکمه»، اثر بوعلی را بازنویسی کرده و در البشارات فی شرح الاشارات، اشارات او را شرح کرده است. 

وی اظهار داشت: از دیگر بخش های برنامه گفتگوی تینا کریمی با یک فارسی آموز اهل قرقیزستان است و  به روال هر هفته فرزانه شكراللهی كارشناس ادبیات نیز بخش‌هایی از شاهنامه را می‌خواند.

«پارسی گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضور محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه‌ها ساعت 16 و بازپخش آن سه‌شنبه ها ساعت 23 از رادیو ایران پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها