سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
راه‌اندازی دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه گیفت پاکستان

دانشگاه گیفت پاکستان، ماه دسامبر (نیمه آذرماه) نخستین دوره آموزش زبان فارسی را با حضور حداقل ۴۰ فارسی‌آموز راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مسوولان دانشگاه فناوری آینده گوجرانوالا (GIFT)  با حضور در خانه فرهنگ ایران در لاهور، با جعفر روناس وابسته فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی ملاقات کردند.

تیمور کیانی، مدیر مؤسس مرکز بین‌المللی زبان‌های خارجی دانشگاه گیفت در این دیدار در سخنانی گفت: پیش از این دوره‌های آموزش زبان‌های ترکی، روسی، چینی و عربی در این دانشگاه تشکیل شد و با توجه به محبوبیت زبان فارسی، درنظر داریم دوره آموزش زبان فارسی را نیز در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

همچنین جعفر روناس، وابسته فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی نیز با اشاره به فعالیت‌های خانه فرهنگ ایران در لاهور عنوان کرد: آموزش زبان فارسی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های خانه فرهنگ است و با توجه به تجارب چند دهه گذشته، از منابع آموزشی بنیاد سعدی به عنوان متولی آموزش زبان فارسی در سراسر جهان استفاده می‌شود.

روناس برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به صورت برخط را امکان پذیر دانست که با استقبال مسوولان دانشگاه گیفت رو‌به‌رو شد.

غلام عباس، استاد دانشیار دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری دانشگاه گیفت نیز در این دیدار خواستار برقراری ارتباط با خطاطان و هنرمندان ایرانی شد و در این زمینه از پیشنهاد وابسته فرهنگی ایران مبنی بر برگزاری کارگاه مشترک خطاطی در لاهور استقبال کرد.

طرفین در این نشست درباره تعمیق مناسبات فرهنگی دو کشور با برگزاری مراسم‌های فرهنگی از جمله جشنواره فیلم ایرانی، شب یلدا و نمایش تعزیه در پاکستان گفت‌وگو کردند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها