یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
مجله «مطالعات حکمت عملی» فراخوان داد

فراخوان مجله «مطالعات حکمت عملی» جهت دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،  فراخوان مجله «مطالعات حکمت عملی» جهت دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران منتشر شد. این فصلنامه دارای اعتبار علمی-پژوهشی است و از نویسندگان مقالات پذیرفته شده بر اساس کیفیت آن‌ها تقدیر مالی (۲۰ الی ۳۰ میلیون ریال) به عمل می‌آورد.

ایجاد بستر مناسب برای انجام پژوهش‌های روزآمد در قلمرو حکمت عملی و کمک به توسعه دانش در این زمینه، انعکاس یافته‌های علمی و محققانه صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در زمینهه حکمت عملی، پاسخ‌گویی به نیازهای علمی در قلمرو مطالعات حکمت عملی، ایجاد فضایی مناسب برای تضارب آرا در موضوعات چالش‌برانگیز حکمت عملی، ایجاد گفتمان حکمی و فلسفی پیرامون موضوعات حکمت عملی و زمینه‌سازی برای مطالعات بینارشته‌ای و اتصال بین مباحث حکمی و دانش‌های عملی از اهداف بنیادین مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران از راه‌اندازی این مجله است.

این نشریه مقالات مرتبط با موضوعات زیر را منتشر می‌کند:
۱. تحلیل تاریخی حکمت عملی در فلسفه اسلامی و دیگر سنت‌های فلسفی
۲. معرفی، تحلیل و نقد دیدگاه‌ها در مسائل مرتبط با حکمت عملی
۳. مطالعات تطبیقی حوزه حکمت عملی، نظیر رابطه عمل و نظر، نسبت عقل عملی و عقل نظری، مبادی فعل اختیاری، سعادت، اعتباریات، نسبت اراده، نسبت ملکات و فعل و...
۴. مطالعات تطبیقی حکمت عملی در ادیان و مکاتب مختلف، نظیر بررسی حکمت عملی در اسلام و ایران و حکمت عملی در سنت‌های هندی و چینی و یهودی و مسیحی و...
۵. مطالعات بینارشته‌ای در مسائل حکمت عملی
۶. رابطه میان حکمت عملی و نظام‌های اجتماعی
۷. توجه به حکمت عملی مطرح در قرآن کریم
۸. رابطه بین حکمت عملی و حکمت نظری.

لازم به ذکر است که مقالات این نشریه همچون مقالات دیگر نشریات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بر مبنای ملاک‌های سامانه ارزیابی کمیسیون نشریات وزرات علوم مورد بررسی و چاپ قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مجله نسبت به ارسال و بارگذاری مقاله خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها