یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
 اطلس شهدای فرهنگ - هنر و رسانه استان البرز منتشر می‌شود 

«سعید جابری انصاری» در جلسه  هم‌اندیشی برگزاری با شکوه هفته دفاع مقدس در استان البرز از ضرورت انتشار اطلس فرهنگی، هنری و رسانه ای شهدای استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در البرز،سعیدجابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در این نشست که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد؛ بر ضرورت  انتشار اطلس شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در استان البرز و تشکیل دبیرخانه دائمی آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تاکید کرد.
 
وی با اشاره به فضای فرهنگی و معنوی جبهه‌ها اظهارکرد: تاکنون کمتر به حضور اهل فرهنگ، هنر و رسانه در جبهه‌ها  پرداخته شده است و تدوین این اطلس می‌تواند در ثبت تاریخ  دفاع مقدس بسیار موثر باشد. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه افزود: باید با جمع آوری، ثبت اطلاعات و تهیه اسناد به صورت دیجیتالی نسبت به ثبت تاریخ دفاع مقدس اقدام شود و به همین سبب انتشار این اطلس می تواند گام بزرگی برای معرفی حماسه دفاع مقدس به آیندگان باشد.

جابری انصاری از تشکیل دبیرخانه دائمی و کمیته‌های تخصصی برای جمع‌آوری اطلاعات شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در استان البرز خبر داد و افزود : ایجاد این دبیرخانه  و کمیته های مربوطه نقش مهمی در  ثبت و جمع آوری تاریخچه دفاع مقدس به عهده خواهد داشت.

این مسئول در همین رابطه خواستار ارسال اطلاعات از جانب نهادهای مرتبط فرهنگی و نظامی به این دبیرخانه شد و ادامه داد: برای تدوین اطلس جامع اطلاعات شهدای فرهنگ، هنر و رسانه نیازمند تعامل و همکاری حداکثری ارگان‌های مرتبط فرهنگی و نظامی هستیم و امیدواریم با تسریع در ارسال اطلاعات، هرچه سریعتر زمینه انتشار این اطلس فراهم شود.

جابری انصاری رهنمودهای حضرت آیت الله همدانی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز را در  زمینه  ثبت  تاریخ دفاع مقدس را بسیار مفید دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله همدانی بارها بر ضرورت انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل های آینده و به ویژه کودکان و نوجوانان که آینده سازان انقلاب اسلامی هستند تاکید کرده‌اند و این مساله باید در تدوین این اطلس نیز مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به تاکید «مجتبی عبدالهی» استاندار البرز در زمینه پاسداشت تاریخ دفاع مقدس، تصریح کرد: از مهمترین مسائلی که باید به آن در راستای ثبت و انتقال تاریخ دفاع مقدس توجه شود، مستند بودن و دقت در ثبت رویدادها بزای جلوگیری از تحریف تاریخ در آینده است.

جابری انصاری ثبت تاریخ دفاع مقدس و مقاومت را از مهمترین الویت‌های فرهنگی استان البرز دانست و افزود: حماسه دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که میراث ارزشمند آن باید به نسل‌های آینده و به ویژه به کودکان و نوجوانان به عنوان پرچم داران آینده انقلاب اسلامی منتقل شود و ما با ثبت تاریخ دفاع مقدس باید امانت داران خوبی برای نسل های آینده باشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها