پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
برگزاری یادواره شهدای روستای در 10 شهرستان فیروزکوه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌و‌سومین مراسم بزرگداشت و یادواره شهدای گرانقدر روستای در 10 شهرستان فیروز کوه شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم مذهبی و معنوی یادواره شهدای روستای درده پنجشنبه شب بعد از نماز مغرب وعشا با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه، محمدصادق رحماندوست، بخشدار مرکزی، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بسیجیان و مردم متدین و خانواده معظم شهدای روستای درده، در مسجد این روستا برگزار شد.

عالی‌ترین مقام وزارت ارشاد به همراه دو تن از معاونین خود، برای ادای احترام به مردم شهیدپرور و حضور در یادواره ۲۳ شهید این روستا که ۴۵ دقیقه تا مرکز شهرستان و حدود ۳ ساعت تا مرکز استان فاصله دارد، جاده پرپیچ و خم و بعضاً خاکی را پشت سر گذاشت و مبتنی بر رویکرد عدالت محور دولت انقلابی، در میان مردم آمد.

دَردِه، روستایی کهن، در دهستان پشتکوه از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در استان تهران است. مردم این روستا به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. وجه تسمیه درده، قرار گرفتن آن در میانه دره عنوان شده و در واقع درده خلاصه شده دره ده است.

مردم روستای درده به کشاورزی و دامداری مشغول هستند. اصلی‌ترین محصول روستای درده، گردو است. این روستا از نظر آب و هوایی سرد و کمی خشک است. فصل سرما در این روستا تا ۸ ماه نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها