چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» دستمایه ساخت فیلم قرار می‌گیرد

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که زندگی و خاطرات «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) را روایت می‌کند از سوی حوزه هنری دستمایه ساخت فیلم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درحالی که صبح امروز در تقریظ رهبر انقلاب برای کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» تاکیدی بر ساخت فیلم از داستان زندگی مرحوم کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، تنها مادر شهید ژاپنی صورت گرفته بود، برخی رسانه‌ها گزارش دادند حوزه هنری در تدارک ساخت فیلم از این کتاب و دیگر منابع بازگو کننده زندگی این بانو است. 

در بخشی از متن تقریظ رهبری برای کتاب فوق آمده است:‌ «ساخت فیلم بر اساس زندگی خانم بابائی حرکت مهم و مؤثری در جهت معرفی و آبروبخشیدنِ به خانواده‌ی اسلامی و مرد مسلمان است، و نباید از آن غفلت شود.»

آن‌طور که گزارش‌های اولیه از پروژه ساخت این فیلم نشان می‌دهد قرار است طبق تفاهمی بین سازمان سینمایی سوره با انتشارات سوره مهر، حق ساخت فیلم‌ سینمایی این انتشارات به سازمان سینمایی حوزه هنری واگذار شود. 

در این خصوص اطلاعات اولیه حاکی از این است که در حال حاضر فیلمنامه اولیه براساس کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی در مرحله نگارش است و بعد از مراحل اولیه تولید این فیلم آغاز خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها