شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
حسين‌پور: پشتيباني از صنعت چاپ، در سايه تشكيل اتحاديه

به گفته رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد، تشكيل اتحاديه سراسري چاپ،‌ زمينه حمايت و پشتيباني قوي و هدفمند از صنعت چاپ را در كشور فراهم مي‌كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در نشست سراسري دست‌اندركاران صنعت چاپ در ماه گذشته، پيشنهاد تشكيل اتحاديه كشوري چاپ از سوي برخي از شركت‌كنندگان مطرح شد كه با نظرات موافق و مخالف مواجه بود. بر اين اساس، خبرنگار ايبنا در اين باره به نظرسنجي درباره اين پيشنهاد پرداخته است. 

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران ‌ در اين باره اظهار كرد: در دوره‌‌هاي مختلف، كم‌لطفي‌هاي بسياري از سوي دست‌اندركاران و مسوولان به بخش چاپ شده است كه تشكيل اين اتحاديه، زمينه جبران مافات را فراهم مي‌كند.

حسين حسين‌پور با اشاره به كاركردهاي مثبت اتحاديه سراسري چاپ در كشور گفت: چاپخانه‌داران مي‌توانند با تشكيل اين اتحاديه، حق واقعي خود را از مشتريان، دولت، بانك‌ها و نهادهاي مرتبط وصول كنند و مشكلات پيش روي خود را از ميان بردارند.

وي دفاع از حقوق صنعتگران و كارگران اين صنف را از ديگر كاركردهاي اين اتحاديه دانست و افزود: در صورتي كه ساز و كارهاي قانوني و اجرايي اين اتحاديه فراهم شود، مي‌توان به احقاق حقوق اين صنعت زيربنايي كشور اميدوار بود.

حسين‌پور به لزوم فعاليت هيات‌مديره فعال در اين انجمن تاكيد كرد و ادامه داد: هم‌اكنون اتحاديه‌هاي چاپ در اغلب استان‌ها شكل گرفته؛ اما فعاليت جدي در آن‌ها انجام نمي‌شود، اين اتحاديه سراسري بايد بتواند با جديت و پشتكار دست‌اندركارانش، فعال و مثمرثمر باشد.

وي همچنين به لزوم به روزساني دستگاه‌هاي چاپ اشاره كرد و گفت: برخي از دستگاه‌هاي چاپ و بسته‌بندي كشور به روز نيستند كه علت اصلي آن گراني دستگاه‌ها و توان خريد پايين چاپخانه‌داران است.

وي تصريح كرد: اگر بانك‌ها به چاپخانه‌داران، تسهيلاتي با سود پايين و مدت بازپرداخت طولاني‌تر از ساير صنعت‌ها اختصاص دهند، قدرت خريد چاپخانه‌داران افزايش و مشكلاتشان كاهش مي‌يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها