سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
«شریان مکران» به چاپ سوم رسید

کتاب «شریان مکران» اثری از مهدی قزلی که روایتی از ساخت خط لوله هزار کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک است به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی انتشارات جام جم، «شریان مکران» که اواخر زمستان سال گذشته به بازار نشر وارد شد مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت تا چاپ سوم خود را تجربه کند.

«شریان مکران» اثر مهدی قزلی است که پیش از آن کتاب‌های پرفروش «قصه کربلا» و «پنجره‌های تشنه» را نوشته بود و پس از این کتاب نیز، «همپای مسافر اردیبهشت» او وارد ویترین کتابفروشی‌ها شد.

قزلی در این کتاب، به سامان رسیدن یکی از ایرانی‌ترین ابرپروژه‌های تاریخ صنعت نفت را روایت کرده که در شرایط سخت تحریم و کرونا به دست متخصصان جوان کشور انجام شده است.

این کتاب با اینکه در مورد یک موضوع تخصصی نوشته شده است؛ ولی روایتش عمومیت دارد و مخاطب آن فقط علاقه‌مندان یا متخصصان حوزه نفت و انرژی نیستند.

خط لوله گوره-جاسک برای اولین‌بار، نفت خام ایران را در آن سوی تنگه هرمز و در دریای عمان تحویل مشتری‌ها می‌دهد و اتمام آن علاوه بر ایجاد توافق تجاری و اقتصادی در فروش و صدور نفت، تغییرات مهمی در شرایط سیاسی و امنیتی خلیج فارس و تنگه هرمز به نفع ایران ایجاد کرد.

این کتاب که می‌توان آن را در زمره کتاب‌های روایت پیشرفت قلمداد کرد در 136 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان از سوی نشر جام جم منتشر شده و از طریق کتابفروشی‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش کتاب در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها