یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
الگوی فرهنگی بشاگرد باید در کل کشور تکثیر شود

 مهدی رمضانی ،دبیرکل نهاد در اختتامیه دوره اخیر «مدرسه جهادی خواندن» در بشاگرد گفت: مدل‌های آموزشی مختلفی را بشاگرد بررسی و امروز به یک مدل پایدار رسیده‌ایم. این مدل فرهنگی پایدار در بشاگرد باید در کل کشور تکثیر شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اختتامیه دوره  اخیر «مدرسه جهادی خواندن» در بشاگرد گفت: در مدتی که دوره‌های آموزشی در بشاگرد برگزار شده است، مدل‌های آموزشی مختلفی را بررسی کرده‌ایم و امروز به یک مدل پایدار رسیده‌ایم و  این مدل فرهنگی پایدار  در بشاگرد باید کل کشور تکثیر شود.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، زهرا جعفری، مشاور رسانه‌ای دبیرکل، محمدمهدی زرافشان، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مرضیه خالویی، دبیر شورای معاونان و مدیران در نخستین روزهای هفته دولت، با سفر به استان هرمزگان، از دوره «مدرسه جهادی خواندن» و کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد بازدید و با شرکت‌کنندگان دوره و اعضا و کتابداران این کتابخانه‌ها دیدار و گفتگو کرد.
 
دبیرکل نهاد در اختتامیه این دوره از «مدرسه جهادی خواندن» با ابراز خوشحالی از حضور در بشاگرد گفت: خوشحالم که این توفیق حاصل شد در خدمتتان باشم و امیدوارم که برکات این حضور به همه ما و کسانی که در این فضا حاضر شده‌اند، برسد و مشمول دعای حضرت حجت(عج)، امام راحل(ره) و مشمول توجه و نظر شهداء باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه فراگیران باید قدر خود و فرصتی که فراهم شده را بدانند، افزود: با توجه به فضا و ظرفیت و پیشرفت و تنوعی که وجود دارد، در سالیان نه‌چندان دور دسترسی، امکانات و ارتباطات شما در فضایی که شاید بتوان به فضای مدرن (یا فضای پرارتباط و پر امکانات) تعبیرش کرد، بیشتر خواهد شد.

رمضانی گفت:یا از اینجا خواهید رفت یا این ارتباطات و تکنولوژی به همین‌جا می‌رسد؛ کمااینکه فضایی که امروز در این منطقه وجود دارد با فضای ابتدایی شکل‌گیری قابل مقایسه نیست. بنابراین شما هستید که آینده این منطقه، این استان و مملکت را خواهید ساخت.
 
دبیرکل نهاد خطاب به فراگیران مدرسه جهادی خواندن عنوان کرد: شما تصمیم‌گیر، آینده‌ساز و جهت‌دهنده هستید. شما هستید که می‌توانید با نگاه‌، تلاش‌، فعالیت‌، دانش‌ و دین‌تان آینده این سرزمین و این خطه را تغییر دهید.
 
رمضانی تأکید کرد: در حال بازدید به من می‌گفتند که بشاگرد سراسر محرومیت است. من گفتم شما از خوشبختی‌هایش بگویید. چرا باید در مواجهه با شما اشکالات را بر بشمارم در حالی که صدها نعمت در اینجا هست.

دبیر کل نهاد عنوان کرد: یکی از استادان حاضر در این مدرسه که تجربه زندگی در آمریکا را داشت‌، بشاگرد را با توجه به خاک، آب و هوا و فضای زیستی‌اش شبیه یکی از ایالت‌های آمریکا توصیف می‌کرد.

وی افزود:نمی‌گویم باید به دنبال چنین تطبیقاتی بود ولی می‌توانیم از این زاویه هم نگاه کنیم. بنابراین شما هستید که می‌توانید این ذهنیت را تغییر دهید، شما هستید که می‌توانید بگویید ما مردم ساکن اینجا به دلیل فقدان امکانات درگیر با محدودیت‌ها بوده‌ایم وگرنه ذاتاً قدرتمند بوده‌ایم و از وقتی که امکانات به ما رسیده این قدرت بالقوه را بالفعل کرده‌ایم.
 
دبیرکل نهاد  با بیان این‌که کسانی که در این دوره شرکت کرده اند، باید نگاه خاصی داشته باشند و کما اینکه برای این نگاه خاص الگو هم وجود دارد، گفت: اگر می‌خواستیم نمادی در انقلاب اسلامی خلق کنیم که خصوصیات و ابعاد شخصیتی حاج قاسم را داشته باشد شاید به آسانی این امکان فراهم نمی‌شد، کمااینکه ما در طول دفاع مقدس، قبل و بعد از انقلاب اسلامی، شهدای مردمی و حوادث تروریستی شهدای بزرگواری داشته‌ایم ولی چه شد که حاج قاسم ما به ساحتش تا این اندازه تعلق‌ خاطر داریم؟
 
رمضانی «اخلاص» و «متعلق دانستن خود به انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری» را از ویژگی‌های بارز شخصیتی حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرمایه انقلاب، اثبات تعلق عملی به همه باورها و ارزش‌های ما است. ما این سرمایه‌ها و این اندوخته‌ها را به سادگی به دست نیاورده‌ایم.

وی افزود: این واقعه در مقاطع مختلف انقلاب نیز تکرار شده است. شهید بهشتی که در محاصره انتقادات و توهین‌های فراوان بود، در نهایت با اخلاص و اعتقاداتش شهید شد و خونش ذخیره انقلاب شد. ما باید که تاریخ بخوانیم، شخصیت‌ها و ذخایرمان را بشناسیم و از یاد نبریم که چنین فضایی را طی کرده‌ایم تا به امروز رسیده‌ایم.
 
رمضانی در پایان با قدردانی از مؤسسه صهبا، کمیته امداد امام خمینی(ره)، استادان و همکاران این دوره از «مدرسه جهادی خواندن» گفت: در مدتی که دوره‌های آموزشی در بشاگرد برگزار شده است، مدل‌های آموزشی مختلفی را بررسی کرده‌ایم و امروز به یک مدل پایدار رسیده‌ایم . باید این مدل فرهنگی پایدار بشاگرد در کل کشور تکثیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها