شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
حافظان قرآن روستای سوها عضو صندوق اعتباری هنر می‌شوند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در راستای سفر استانی به اردبیل در میان اهالی روستای قرآنی سوها حضور پیدا کرده بود با تاکید بر حمایت وزارت فرهنگ از فعالان قرآنی گفت: تمامی حافظان و قاریان قرآن روستای «سوها» عضو صندوق اعتباری هنر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در جدیدترین سفر استانی خود به عنوان نماینده هیات دولت به استان اردبیل سفر کرده است در ادامه برنامه سفر یک روزه خود در روستای قرآنی «سوها» از توابع شهرستان نمین در میان قاریان و حافظان قرآن این روستا حضور پیدا کرد.

وزیر فرهنگ در این دیدار با تاکید بر حمایت وزارت فرهنگ از فعالان قرآنی گفت: تمامی حافظان و قاریان قرآن روستای «سوها» عضو صندوق اعتباری هنر خواهند شد تا از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

اسماعیلی با اشاره به این که سراسر نقاط اردبیل افتخار دلباختگی مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) را دارد، گفت: روستای سوها به خاطر بهره مندی از ده ها حافظ و قاری قرآن روستایی ویژه به حساب می آید.

وزیر فرهنگ در این دیدار، در پاسخ به درخواست ثبت روستای سوها به عنوان روستای قرآنی را از وظایف شورای فرهنگ عمومی کشور دانست و قول داد در این زمینه حمایت های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: بنای ما در دولت انقلابی حضور در همه نقاط کشور و آشنایی با چالش ها و مشکلات نقاط مختلف از نزدیک است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزی که  امام راحل پرچم انقلاب را برداشت، کسی تصور  نمی کرد شاه با  ۶۲ هزار مستشار آمریکایی از کشور اخراج شود اما این امر به برکت حضور مردم و با اتکا به نهضت کربلا تحقق یافت. امروز با پرچمداری آیت الله رئیسی و با حضور مردم همان مسیر پیروزی انقلاب طی می‌شود و حتما همه مشکلات برای مردم حل خواهد شد.


ادای احترام به مقام شهدای روستای انقلابی نیارق
همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در نخستین برنامه سفر استانی خود به استان اردبیل با حضور در یادمان شهدای روستای نیارق به مقام  شامخ شهدای دوران انقلاب اسلامی این روستا ادای احترام کرد.

گفتنی است، روستای نیارق، در سی کیلومتری اردبیل از روستاهای پیشگام جنبش انقلاب اسلامی در استان اردبیل به شمار می آید که همزمان با هجدهم دی ماه ۵۷، پنج شهید و نوزده جانباز  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها