شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
داستان چپ دست‌‌ها در شماره جدید «قلک»

شماره 98 ماهنامه «قلک» ویژه شهریورماه با سردبیری معصومه یزدانی و مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، در این شماره با توجه به فرارسیدن فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی به جشن‌هایی که در‌ کشورهای مختلف به این مناسبت برگزار می‌شود پرداخته و شغل کشاورزی را معرفی می‌کند. همچنین در ادامه داستان‌های توجه به موضوع پذیرش و آشنایی با تفاوت‌های فردی در این مجله، داستانی درباره چپ دست یا راست دست بودن آورده شده است.

در نود و هشتمین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، داستانی به نام «کلاغ پادشاه» نوشته لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی را می‌خوانیم. این داستان ماجرای جوجه کلاغی است که با پیدا کردن یک تاج فکر می‌کند می‌تواند پادشاه شود و همه از او اطاعت کنند؛ اما در ادامه اتفاقاتی برای او می‌افتد و همه چیز تغییر می‌کند.

در داستان «چپ دست، راست مغز» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری آناهیتا لیمویی، با توجه به آنکه این نشریه به طور ویژه به موضوع پذیرش تفاوت‌ها و توجه به آن‌ها می‌پردازد، در این شماره نیز به موضوع چپ دست یا راست دست بودن بچه‌ها پرداخته است و تلاش شده تا با بیان این مطالب و درونی کردن آن از کودکی، باعث ارتقا سطح زندگی اجتماعی افراد جامعه در کنار یکدیگر شود.

از دیگر مطالبی که در قلک 98 می‌خوانیم می‌توان به شعر «سوال‌های عجیب» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان‌شیرازی، اخبار «قِل قُلَکی / فلفل‌های آتشی واقعی!» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، داستان «همه آدم‌ها زیبا هستند» ترجمه نازنین سودعلیزاده، داستان «بابای قهرمان من» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی که به آشنایی با مشاغل پرداخته، اشاره کرد.

طراحی جلد این شماره را المیرا اسکندری برعهده داشته و تصویری از مترسکی در زمین کشاورزی است و به فصل برداشت گندم که در ایران که به «جشن خرمن» معروف است، اشاره دارد.

این نشریه که هشتمین سال انتشار و فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد، اولین نشریه‌ای است که به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7 سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

شماره شهریورماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی‌عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 32صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر این ماهنامه را زهرا موسوی برعهده دارند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها