شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
برگزاری مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» 

مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» در قالب طرح «بورسیه نویسندگان نوجوان» و با محوریت «تهرانِ خانواده» ویژه دختران نوجوان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل امور بانوان شهرداری تهران، اين اداره‌ كل با هدف شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیازهای دختران نوجوان و خانواده‌های این کلان‌شهر و به منظور برنامه‌ریزی برای این گروه سنی که شهروندان آینده پایتخت خواهند بود، اقدام به طراحی طرح «بورسیه نویسندگان نوجوان» کرده است. 

این طرح که ذیل عنوان مجموعه پروژه‌های «تهرانِ خانواده» قرار دارد، بناست علاوه بر کشف و پرورش استعدادهای ادبی در میان دختران نوجوان تهرانی به ارزیابی و تحلیل وضعیت موجود زندگی دختران و خانواده‌ها در کلان‌شهر تهران بپردازد. این مهم از طریق خلق روایت به قلم دختران شهر تهران در این مسابقه رقم خواهد خورد.

«طرح بورسیه نویسندگان نوجوان» طرحی سه‌مرحله‌ای است که در مرحله نخست نوجوانان علاقه‌مند به کار نویسندگی، می‌توانند با پر کردن فرم ثبت‌نام که حاوی نام، نام خانوادگی، سن، نشانی پستی و شماره تماس آنهاست به همراه سه اثر تألیفی خود، در این طرح مشارکت کنند. افراد برگزیده مرحله اول، در كارگاه‌های آموزشی داستان‌نويسی شركت خواهند كرد. منتخبین این بخش پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف آثارشان و براساس علایق‌شان به ژانرهای مختلف، در كلاس‌های پيشرفته داستان‌نویسی كه با حضور استادان و پیشکسوتان برگزارخواهد شد، شركت می‌كنند.

آثار برگزیده در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید، ضمن اینکه همه شرکت‌کنندگانی که نسبت به ارسال آثار خود در این فراخوان مشارکت کرده‌اند، به عضویت باشگاه نويسندگان نوجوان درخواهند آمد. دختران نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی می‌توانند ٣ اثر خود را به همراه فرم شرکت در اين رقابت ادبی، تا تاریخ ١٠ شهریور به آدرس الکترونیکی tehranoffamily@gmail.com ارسال کنند. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم شرکت در جشنواره به پایگاه اینترنتی https://farhangi.tehran.ir مراجعه یا با شماره تلفن 22909924-021 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها