پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
افتتاح تالار مرکزی ساری در هفته دولت

سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ گفت: مجتمع بزرگ تالار مرکزی ساری از زمان روی کار آمدن دولت مردمی مراحل ساخت آن تکمیل شد و قرار است همزمان با هفته دولت به طور رسمی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی با بیان این مطلب افزود: یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران طی سال‌های اخیر تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری تالار مرکزی ساری بود که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت مردمی طی یک سال اخیر به سرانجام رسید و قرار است به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود طی چندین سال‌ به مرحله تکمیل نرسیده بود اما طی یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت انقلابی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجتمع در نظر گرفته شد و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ در ادامه گفت:  این مجتمع در زمینی ۵ هزار و ۳۰۰ متری و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور به حساب می‌آید، همچنین تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات جدید در اختیار اهالی فرهنگ و هنر مازندران قرار می‌گیرد.

اسلامی در ادامه به سایر امکانات تالار بزرگ ساری اشاره کرد و افزود: این مجموعه علاوه بر این سه سالن، دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی نیز است که امکان تجمیع بخش‌های فعالیت‌های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می‌کند. ۴۷۶ متر فضای کارگاهی و تمرینی، ۳۷۰ متر فضای اداری و ۲۵۰ متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تکمیل این مجموعه یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر سال گذشته خود به این استان بود که‌ در سفر استانی رئیس‌جمهور نیز به مازندران به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت و اکنون نیز شاهد تحقق این وعده هستیم.

به گزارش ایبنا؛ عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی از سوی وزارت فرهنگ آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد.

از سوی دیگر طی سال‌های اخیر بارها از سوی مسئولان وقت،  زمان های مختلفی برای بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شده بود که هیچ‌گاه این امر تحقق نیافت در نهایت این پروژه با تکمیل مراحل نهایی طی کمتر از یک‌سال به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها